کاهش ۲۵درصدی وابستگی بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت بر اساس تصمیم اتخاذ شده، وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران در سال ۹۹ در حد ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۵درصدی وابستگی بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری

سید حسن رسولی در بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران، سازمان و شرکت‌های تابعه (بخش درآمد، منابع و تبصره‌ها) گفت: در بحث مصارف و هزینه‌ها متناسب با راهبردهای شورای شهر تهران تغییراتی حاصل شد. بر این اساس ۳۰ میلیارد تومان در ردیف کمک بودجه شهرداری به پلیس راهور اضافه شد. همچنین در حوزه معماری و شهرسازی با مصوبه شورا و تمرکز بر پروژه‌های تحقق پذیر اولویت محور ۱۵۰ میلیارد تومان برای دو پروژه ساماندهی محله کن و فرحزاد و نیز طرح نیلوفری مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران تخصیص یافت تا اعتبار در این سرفصل به ۳۷۳ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: درآمدهای پایدار شهرداری تهران در سال آینده در صورت تحقق بودجه به مرز ۳۹ درصد کل بودجه افزایش خواهد داد. همچنین از مجموع بودجه مصوب ۴۷ درصد سهم بخش تملک و دارایی‌ها و پروژه‌های عمرانی، ۳۷ درصد سهم هزینه‌های جاری و مابقی نیز صرف پرداخت دیون خواهد شد.

رسولی با اشاره به اینکه یک سوم بودجه سال ۹۹ یعنی ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۴ پروژه اولویت محور و تحقق‌پذیر بر مبنای مصوبات برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص خواهد یافت، اعلام کرد: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی اعتبار تعیین شده تا با همکاری مردم و شورایاری‌ها شاهد تغییرات محسوس در بهسازی و ارتقای کیفیت محلات باشیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس راهبرد تعیین شده در حوزه مدیریت شهری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ برای توسعه حمل و نقل عمومی، زیر ساخت ناوگان عمومی و بهره‌برداری تخصیص خواهد یافت. در حوزه کوچک سازی شهرداری اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده؛ با این رقم امکان خارج شدن حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می‌گردد.

وی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران در حد ۲۵ درصد و کمک زیان دریافتی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شهرداری ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و مقرر شد ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار