میرلوحی: برای وصول مطالبات شهرداری کارگزاری‌های صاحب صلاحیت انتخاب شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران گفت برای وصول مطالبات شهرداری تهران باید کارگزاری انتخاب شود که صاحب صلاحیت باشد و بر عملکرد آن نظارت شود.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی: برای وصول مطالبات شهرداری کارگزاری‌های صاحب صلاحیت انتخاب شود

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه جدید شورای شهر تهران در زمینه وصول مطالبات شهرداری اظهار کرد: وصول مطالبات از طریق کارگزاری وصول مطالبات یک امر اجتناب ناپذیر است و بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی نیز به سراغ آن رفته‌اند. در شورای شهر تهران نیز بخاطر اینکه در گذشته اشکالاتی در موضوع هولوگرام و کارگزاری‌ها در شهرداری وجود داشت سعی کردیم این اشکالات برطرف شود و کارگزارانی انتخاب شوند که صاحب صلاحیت باشند و بر کار آنها نظارت صورت بگیرد و با مصوبه شورا، شهرداری مجاز شد تا وصول مطالبات را از طریق کارگزاری‌ها انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه در گذشته اغلب مبادلات اینگونه بوده که در کارگزاری‌ها برای وصول مطالبات مشکلاتی وجود داشته است. کارگزاری‌ها گسترده‌تر بوده و معناش این نبوده که غیر کارگزاری‌ها سالم بوده است و ما بگوییم کارگزاری‌ها را حذف می‌کنیم بلکه هدف این است که کارگزاری‌های دارای صلاحیت انتخاب شوند. مطالبات و چک‌هایی که مردم داده‌اند مثلا 10 یا 20 سال قبل وصول نشده است و نرفتند بگیرند و باید پرسید چرا شهرداری دنبال وصول آنها نرفته است.

میرلوحی در ادامه با تاکید بر انضباط در وصول مطالبات شهرداری تهران گفت: در شهرداری برای پیگیری مطالبات و همچنین در کارگزاری‌ها بی انضباطی وجود داشته است. ما تلاش می‌کنیم انضباط مالی را چه در کارگزاری باشد چه در شهرداری، برقرار کنیم. متاسفانه در گذشته کارگزارانی به کار گرفته می‌شده که کارگزار نبوده‌ و دلال بوده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: به دلال‌ها بی‌احترامی نمی‌کنم و به اسم کارگزاری هم کار ندارم اما کارگزاری تعریف دارد و اگر یک موسسه مالی یا شخصیت حقوقی باشد، باید معیار مشخصی داشته باشد. ما شخصیت حقیقی را محدود کردیم لذا اگر یک شخصیت حقوقی که ثبت شده است و بورس و بانک مرکزی او را می‌شناسد و با قرادادها و توافق‌های مناسبی کار کرده و برعملکردش نظارت صورت می‌گیرد و مثل رساتجارت و کارگزاری‌های دیگر نمی‌شود، بهتر است که وصول مطالبات از طریق آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا بخش مالی مناطق شهرداری فعال شوند و چک‌ها و مطالبات معوقه خود را دریافت کنند.

میرلوحی یادآور شد: چرا شرکتی مثل رسا تجارت اینطور شد و گزارش‌های خلاف در سازمان املاک داد. قرار بود هر 180 میلیاردی که طلبکار می‌شوند، نامه بزنند و بگویند تا برای آنها خط اعتباری وارد شود اما به دروغ آمدند و گفتند که طلب دارند در صورتی که هزاران میلیارد بدهکار بودند اما می‌گفتند طلبکار هستند، بنابراین هدف ما این است که این موارد درست شود وگرنه صرف اینکه کارگزاری بد باشد یا خوب، کافی نیست.

وی تاکید کرد: باید کارگزاران با صلاحیت انتخاب شوند و قرارداد ببندند و بر عملکرد آنها نظارت شود و معتقدم اساسا هیچ کارگزاری نباید بدون نظارت و حساب و کتاب باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار