مدیرکل آموزش و پرورش فارس: همه مدارس و اماکن آموزشی باید ضدعفونی شوند

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده‌اند اظهار کرد: با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر شده، مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: همه مدارس و اماکن آموزشی باید ضدعفونی شوند

علی‌عسکر نجفی درجلسه وب کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت و بهداشت مدارس این ادارات هدف از برگزاری این جلسه را در راستای آگاهی بخشی و پاسخ‌گویی به ابهامات و سؤالاتی که رؤسای ادارات و کارشناسان مناطق و شهرستان‌ها داشتند عنوان کرد.

نجفی افزود: از این طریق موارد و توصیه‌های لازم در خصوص بحث ویروس کرونا، علائم و راههای ابتلا و شیوء آن، همچنین راه‌های پیشگیری و اقدامات ضروری در مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر شده و مسئولان و کارشناسان محترم دانشگاه علوم پزشکی به سؤالات تخصصی رؤسا و کارشناسان محترم ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای استان پاسخ گویند.

او با بیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده‌اند، گفت: البته با تمهیداتی که پیش‌بینی شده مقرر شده تا مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون برای مقابله با این بیماری انجام گرفته گفت: تاکنون چندین شیوه نامه و دستورالعمل توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس به ادارات و مدارس ارسال شده که همگی با محوریت اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون شناسایی، نحوه پیشگیری و مقابله با این بیماری همچنین راهکارهایی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان در محیط‌های آموزشی و نحوه ضدعفونی کردن محیط و سطوح بوده است.

نجفی اضافه کرد: تاکید ما بر روی بحث آموزش و پیشگیری است و البته بحث کمبود وسایل و لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده نیز مطرح است که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته در پی رفع این مشکلات و کمبودها و تامین لوازم مورد نیاز در مدارس هستیم.

این جلسه که با حضور تمام رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس و کارشناسان و مسئولان سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان به صورت وب کنفرانس برگزار شد مسئولان اداره کل آموزش و پرورش به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه توصیه های لازم به سؤالات تخصصی شرکت کنندگان پاسخ گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار