فرهاد اسماعیلی سکاندار آموزش و پرورش فارس شد

شیراز (پانا) _ امروز در مراسمی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از خدمات علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس تقدیر و فرهاد اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد اسماعیلی سکاندار آموزش و پرورش فارس شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز درآیین تکریم و معارفه مدیر کل جدید و سابق آموزش و پرورش فارس در جمع مدیران و معاونان آموزش و پرورش این استان، گفت: بدون شک آموزش و پرورش ریل توسعه کشور در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و دستیابی به تمام ابعاد توسعه از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود و هرگز یه توسعه نمی‌رسیم مگر اینکه نظام آموزش و پرورش توسعه یافته داشته باشیم.

علیرضا کاظمی ادامه داد: اگر امروز مشکلاتی در جامعه است ریشه آن در آموزش و پرورش است و همه ما و تمام دستگاه‌های مربوطه در مقابل این سیستم و نظام تعلیم و تربیت مسوول هستیم؛ اگرچه این سیستم خود راهبر دارد اما نباید فراموش کنیم که حرکت روبه جلوی آن نیازمند همدلی و همکاری تمام دستگاه‌هاست و همه افراد جامعه باید خود را برای توسعه آموزش و پرورش مسوول بدانند.

او کار در نظام تعلیم و ترببت را کاری بسیار سخت و پیچیده دانست و افزود: آموزش صحیح نیازمند قرارگیری صدها متغیر ظریف و لطیف در کنار هم است تا آنچه در آموزش مطلوب است محقق شود بنابراین همه باید در فراهم کردن شرایط یادگیری و آموزش سهیم باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نعمت خدمت‌گذاری به آینده‌سازان این نظام و میراث‌داری شغل انبیا را نعمتی ارزشمند برشمرد که باید قدردان این نعمت بود و گفت: امروز مسوولیت خطیر نظام تعلیم و تربیت که تمام امید حاکمیت و دولت و نظام به عنوان دستگاه تربیت نسل آینده است در اختیار ماست و فرصتی مغتنم است که باید با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت کشور از آن بهره ببریم.

کاظمی ادامه داد: تمام کسانی که مخاطب ما هستند در خصوص عملکرد ما قضاوت می‌کنند و حق قضاوت نیز دارند و امیدواریم در این آزمون الهی سربلند بیرون بیاییم.

او در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های خالصانه نجفی مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس، اسماعیلی را چهره شناخته‌ شده‌ای معرفی کرد که تجربیات علمی، ارزشی بسیاری دارد و افزود: "ما مطمئنیم که ایشان می‌تواند با استفاده از خردجمعی و ارتباطات خوبی که با نیروهای ستادی و مدیران مدارس دارند و استفاده از گنجینه‌ی مدیریتی نقاط ضعف را شناسایی و آموزش و پرورش را در صدر بنشاند."

کاظمی با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش با توجه به بحران اجتماعی مقابله با ویروس کرونا، در مقابل یک آزمون سخت قرار گرفته و آن واکنشی است که در مقابل این تهدید از خود نشان می‌دهد، گفت: اینکه آموزش و پرورش آیا قادر خواهد بود این تهدید را به فرصت تبدیل کند و مربیان ما به صورت جهادی بتوانند همچون پزشکان و پرستاران در خط مقدم قرارگیرند و آموزش و پرورش را به جایگاه رفیع خود بنشانند مسئله مهمی است که نیازمند تلاش، انگیزه، بروز خلاقیت و ابتکار است تا مدیران و مربیان در یک جهاد آموزشی شرکت کنند تا نظام تعلیم و تربیت نیز از این پدیده سربلند بیرون بیاید و این اطمینان را به خانواده‌ها بدهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه طول دوران مسوولیت مهم نیست و مسوولیت‌ها فرصت اندکی است و تنها چیزی که از آن در اذهان معلمان و ...می‌ماند خاطراتی است که از آن مدیر و فرد به یاد می‌سپارند.

او در پایان از اسماعیلی خواست تا با نگاه به افق‌های آرمانی سند تحول بنیادین آرامش را به فضای تعلیم و تربیت حاکم کند و با برنامه‌ریزی مشخص از تمام داشته‌های نیروی انسانی در این مسیر استفاده کند و مدیریت جهادی را سرلوحه فعالیت‌های مجموعه خود قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم با اشاره به فرموده مولای متقیان در عهدنامه خود به مالک و تاکید بر موقتی بودن مسوولیت‌ها و اینکه فرصت‌ها را چون ابرهای بهاری تشبیه کرده که به زودی می‌گذرند، گفت: پس باید از این فرصت‌های مسوولیت برای گره‌گشایی از کار مردم استفاده کرد و از ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان که به عنوان موتور محرکه جامعه و دانش‌آموزانی که موجب تحول در جامعه هستند استفاده کنیم.

عبدالرضا قاسم پور فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت را کار بسیار مهم و ارزشمندی دانست و افزود: تمام معلمان باید تلاش‌ ‌کنند تا اینکه دانش‌آموزان مطالبه‌گر و پرسشگر باشند و بتوانیم فضای نقد و پرسش را در جامعه گسترش دهیم.

او ارتقای اخلاق در جامعه را به عنوان یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: اگر بتوانیم اخلاق را بالا ببریم، در واقع سرمایه اجتماعی خود را افزایش داده‌ایم چرا که امروز بیش از پیش جامعه نیازمند ارتقای اخلاق و القای امید است و آموزش و پرورش در این راستا نقش کلیدی دارد.

قاسم پور تاکید کرد: اعتقاد ما این است که هزینه‌های آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای مملکت است و ما باید قدردان مربیان و معلمان خود باشیم و همت و اراده خود را افزایش داده تا شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم.

فرهاد اسماعیلی مدیرکل جدید این اداره کل نیز ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا و به ویژه ۳ هزار شهید دانش‌آموز استان فارس، گفت: "خود را مدیون شهدا می‌دانم و تا امروز بنده معلم بوده‌ام و معلم می‌مانم و اگر جابجایی‌ صورت گرفته قطعا برای پیشبرد اهداف است و ما فقط این مسوولیت را دست به دست می‌کنیم."

او ادامه داد: مدل مدیریت من مشارکتی و با بهره‌گیری از خرد جمعی است؛ تلاش من بر این است تا کارها را برمبنای علمی پیش ببریم و چرا که اگر کار علمی نباشد فساد آن از خیرش بیشتر است.

او شفافیت و پاسخگویی را یکی از اصول مدیریتی خود عنوان کرد و ادامه داد: ما پاسخگویی را در 3 گروه معلمان و مدیران دنبال خواهیم کرد و به زودی انجمن نمایندگان معلمان را راه‌اندازی و از هر منطقه یک معلم نماینده معلمان منطقه خود می‌شود و در ارتباط مستقیم با ما قرار می‌گیرد و در جلسات ماهیانه حضور دارند و من در قبال این جمع نمایندگان پاسخگو خواهم بود.

او اشاره کرد: در هر سازمانی اگر مدیر کُنشگر نباشد باید دائم واکنشگر باشد و واکنش‌ها تعیین کننده جهت او خواهند بود.

اسماعیلی از بررسی فرآیند و روندها و ضابطه‌مند کردن آن‌ها به ویژه در ثبت‌نام ها و نقل و انتقالات خبر داد و افزود: مردم با دیدن بی‌عدالتی‌ها بی‌انگیزه می‌شوند ولی اگر سازوکار داشته باشیم هیچ‌گونه موردی از بی عدالتی پیش نخواهد آمد.

او در خصوص دیگر برنامه‌های خود گفت: انشاءالله به واسطه‌بند 12-3 سند تحول بنیادین، به طور خاص بر روی آموزش ابتدایی کار خواهیم کرد و آموزش مهارت‌های زبان‌آموزی ۴ مهارت و آموزش ریاضی که کشور در بحران آن است را ارتقا خواهیم داد.

او حفظ هویت و استقلال آموزش و پرورش در عین همکاری و تعامل با همه دستگاه‌ها به طوریکه به تنه‌ی خود آموزش و پرورش که معلمان و مدیران هستند تکیه کند را از دیگر اصول مدیریتی خود عنوان کرد.

او در پایان منش مدیریتی خود را بر اساس نامه ۵۳ امام علی (ع) به مالک اشتر دانست و از همکاران خود خواست تا این نامه را بخوانند و هرجا تخطی صورت گرفت، تذکر دهند.

اسماعیلی دانش‌آموخته‌ فیزیک و دارای تحصیلات دکترا است و پیش از این معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس بوده و ریاست اداره ناحیه 3 شیراز و مدیریت گروه‌های آموزشی این ناحیه را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار