مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

تمامی فعالیت های آموزش و پرورش در مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا با هدف پیشگیرانه انجام می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در کاهش شیوع آنفلوانزا در مدارس گفت: تمامی فعالیت های آموزش و پرورش در مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا با هدف پیشگیرانه انجام می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تمامی فعالیت های آموزش و پرورش در مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا با هدف پیشگیرانه انجام می شود

احمد ناصری در جلسه شورای معاونین آموزش وپرورش اردبیل با عنوان اینکه ابزار اصلی پیشگیری آموزش است، اظهار کرد: با افزایش سطح اطلاعات عمومی خانواده ها و انجام یک سری اقدامات بهداشتی می توان از شیوع بیماری ها در مدارس پیشگیری کرد.

او بیان کرد: در کنار آموزش، اقدامات مراقبتی همچون ضدعفونی کردن مدارسی که محل اخذ رای بوده همچنین دستگیره ها، بوفه ها و محل های پر رفت آمد مدارس ضروری است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به نحوه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مدارس تصریح کرد: باید ضمن آرامش دادن به اولیا این اطمینان را بدهیم که قاطعانه مراقب هستیم.

ناصری گفت: باید به اولیا اطلاعات لازم داده شود به‌ طوری‌که به ‌محض اینکه احساس کنند فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بابیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش‌آموزی و همایش ها و مراسم در این ایام خبر داد.

ناصری همچنین در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی جهت آموزش غیر حضوری مدیران، دانش آموزان و اولیا گفت: مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت سایت مدارس نحوه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را به والدین اطلاع رسانی کنند.

او به سایت اطلاع رسانی اداره کل به‌عنوان ظرفیتی برای آگاهی سازی و آموزش جامعه آموزش و پرورش استان و اولیا تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین تشکیل کارگروهی با حضور معاونین، کارشناسان ستادی و دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را خواستار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان نیز با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای فعالیت های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس آنفولوانزا در مدارس گفت: ویروس کرونا که به تازگی وارد کشور شده است، سرعت انتشار آن به مراتب بیشتر از آنفلوانزاست. بنابراین پیشگیری از انتشار آن و انجام اقدامات بهداشتی می تواند کارساز باشد.

بابک نخستین با بیان اینکه این بیماری داروی خاصی ندارد، اظهار کرد: علایم این بیماری در افراد مختلف است ولی سرفه، تب و اختلالات تنفسی از علایم عمومی این بیماری است.

نخستین، با بیان اینکه تغییر ژنیتیکی این ویروس خیلی خطرناک است، خاطر نشان ساخت: بهترین پیشگیری در این برهه از زمان آموزش است و باید ظرفیتی برای آگاهی سازی و اطلاع رسانی به آحاد مردم ایجاد شود.

به گفته اوبیماری آنفلوانزا 6 الی 7 درصد و کرونا 2.5 درصد از مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به نحوه پیشگیری از بیماری کرونا گفت: برای فرد بیمار ماندن در منزل بهترین شیوه پیشگیری است و باید به برای مداوا به محل هایی مراجعه کرد که ازدحام زیادی وجود نداشته باشد.

نخستین با تاکید بر استفاده از صابون مایع در منزل و محل کار بیان کرد: جهت گندزدایی مدارس، منازل و محل کار می توان مایع وایتکس را با 10 برابر آب مخلوط کرده و استفاده کرد.

او همچنین استفاده از مایعات و مرکبات که مملو از ویتامین هایی c هستند را توصیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار