پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بایستی سرلوحه برنامه‌های مدیران در مدارس باشد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به توجه حاکمیت و نهاد های فرهنگی و اجتماعی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی بایستی سرلوحه برنامه های مدیران در مدارس باشد.

کد مطلب: ۹۷۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بایستی سرلوحه برنامه‌های مدیران در مدارس باشد

احمد ناصری در جمع مدیران مدارس مجری برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر نواحی یک و دو که در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان اردبیل گرد هم آمده بودند اظهار داشت: توسعه پیشگیری‌های رشد مدار در مدارس، توانمندسازی معلمان و نیز اجرای برنامه های آموزش والدین و خانواده ها و تقویت ارتباط خانه و مدرسه و... جزو برنامه هایی هستند که آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا می کند و مطمئنا این برنامه ها در آینده تقویت و توسعه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران مدارس، نقش آنها را در سالم سازی محیط‌های آموزشی و توجه به نیازهای دانش آموزان مهم و اساسی دانست و بر آثار تربیتی ارکان مدرسه بویژه رفتار و گفتار معلمان و کارکنان در مدرسه تاکید کرد.

ناصری همچنین از همراهی و مشارکت شرکای اجتماعی آموزش و پرورش بویژه شورای اجتماعی کشور، ابراز امیدواری کرد با تداوم و گسترش برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس، آموزش و پرورش بتواند به رسالت اصلی خود در این راستا جامه عمل بپوشاند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این همایش هدف از اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس را کاهش تمایل و خودداری از تجربه مواد و پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان عنوان کرد.

بهنام بهشتی افزود: بایستی برای توانمند سازی و ارتقا مهارت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس تلاش کنیم.

اوبا اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت آحاد جامعه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: توسعه ظرفیت های مشارکتی خانه، مدرسه، اولیا و مربیان، دانش آموزان و معلمان از اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه به آمارهای جهانی در مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: حدود 275 میلیون نفر در جهان از 15 تا 64 سال حداقل یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده اند.

به گفته بهشتی 803 نوع ماده مخدر و روانگردان در دنیا وجود دارد که این تعداد رشد 384درصد در انواع مواد مخدر و روانگردان ها را نشان می دهد.

او اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد بحرانی ، پنج آسیب اجتماعی شناخته شده در جامعه هستند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: بعد از خانواده مدرسه تاثیر گذارترین نهاد بر افراد جامعه می باشد.

بهشتی ادامه داد: آموزش و پرورش بدلیل ساختار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی خود در عرصه پیشگیری از اعتیاد جوانان تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه آموزش مهارت های ارتباطی عامل مهمی برای پیشگیری از اعتیاد جوانان دارد، گفت: نبود همدلی، داشتن تفکرات غلط و برقرار نشدن ارتباط میان دانش آموزان موجب آسیب های اجتماعی در دانش آموزان می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز گفت: کانون یاریگران زندگی می تواند از ظرفیت های کلیه تشکل ها و همیاری های مدارس استفاده نموده و نهضتی فرهنگی برای ارتقا سلامت روانی اجتماعی . مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، راه اندازی نماید.

سید غلامحسن خلیلی موسوی اظهار داشت: بایستی از آموزه های دینی و اسلامی با رعایت موازین اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در مدارس بهره مند شد.

او افزود: اجرای این طرح موجب ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سطح مدارس با محوریت دانش آموزان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار