راهبرد آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی ، پیشگیری است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش بسیج شده است تا از وقوع آسیب های اجتماعی درمدارس جلوگیری شود و دانش اموزان بتوانند در مقابل این آسیب ها از خود مراقبت نمایند.

کد مطلب: ۹۷۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی ، پیشگیری است

احمد ناصری در جمع بسیجیان آموزش وپرورش نواحی یک و دو اردبیل اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت ایجاب می کند تا تربیت دانش آموزان همطراز با ارزش های سند تحول بنیادین انجام شود، در غیر اینصورت در برنامه های تعلیم و تربیت اختلال بوجود خواهد آمد.

اوبا عنوان اینکه رویکرد آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش است، بیان داشت: در سطح ملی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و حاشیه نشینی جزء آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین اختلالات خلقی و رفتاری، کودکان بی سرپرست، آسیب های نو پدید، والدین بی سرپرست، مصرف دخانیات، ترک و افت تحصیلی، خشونت و پرخاشگری، خودکشی، فرار از منزل و گراییش به سوء مصرف مواد روانگردان را از جمله آسیب های شایع در بین نوجوانان عنوان کرد.

ناصری با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: آموزش های رشد مدار با پوشش 40 هزار نفر از دانش آموزان، طرح نماد با همکاری 10 سازمان و توانمند سازی گروه های مرجع جزو برنامه هایی است که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس برگزار می شود.

او در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری هم اندیشی اجتماعی و فرهنگی در استانداری با حضور صاحب نظران مسایل اجتماعی و علمی استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بر اساس نتایج بدست آمده در این جلسه مدارس محل تولید و زایش آسیب های اجتماعی نیستند بلکه محلی برای کنترل و مدیریت آن می باشند.

ناصری با تاکید بر تعامل موثر و سازنده مدیران مدارس با خانواده ها، اذعان داشت: حضور 12 هزار نفر از اولیا و مربیان در 1850 مدرسه استان، ظرفیتی است که می تواند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از آن بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه خواستار تقویت و حمایت از تشکل های اجتماعی در مدارس شد و گفت: تشویق دانش آموزان برای عضویت در این تشکل ها باعث می شود تا اعضا مطابق با ارزش های تشکل مربوطه رفتار نمایند.

ناصری به فعالیت و تحرک بیشتر هسته های مشاوره تاکید کرد، و گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد فضای شاداب و با نشاط در مدارس برای کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان بعمل آید.

او در پایان از مدیران حاضر در جلسه خواست تا موضوع همکاری را بجای رقابت در مدارس ترویج دهند و از آموزش مهارت های زندگی همچون، مهارت خوب اندیشیدن، مهارت افزایش مهارت و .... به دانش آموزان غافل نباشند.

این کارگاه یک روزه با همکاری معاونت پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار