آیین خشت‌گذاری مجتمع آموزشی استثنایی سردار سلیمانی در فشافویه شهرستان ری برگزار شد

فشافویه(پانا) - آیین خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیرآموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مدیرکل آموزش و. پرورش شهرستانهای تهران در فشافویه ری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین خشت‌گذاری مجتمع آموزشی استثنایی سردار سلیمانی در فشافویه شهرستان ری برگزار شد

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در این مراسم اظهار کرد: استان تهران از نظر تراکم فضاهای آموزشی و دانش آموزان بیشترین تراکم را دارد، درحالی که میانگین تراکم دانش آموزان در فضاهای آموزشی کشور ۳۳ نفر بوده، این رقم در تهران بالغ بر ۴۵ نفر است.
علی شهری افزود: فضاهای آموزشی استان تهران بیشترین میزان فرسودگی را در مقایسه با سایر نقاط کشور دارد از همین رو طرح ایجاد ۱۲ هزار کلاس درس مرتبا از سوی وزیر آموزش و پرورش پیگیری و رصد می شود.
او در ادامه به شخصیت ارزشمند شهید سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار در زمان حیاتش، قوت قلبی برای رهبر و استوانه جبهه مقاومت در جهان اسلام به شمار می‌رفت که شهادتش نیز موجب پیوند قلبها و وحدت آفرینی بین ملت ایران شد.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه این آیین گفت: ۴۰۰ مجمع خیرین به ثبت رسیده وجود دارد که با همکاری آموزش و پرورش نسبت به ساخت مدارس در مناطق مورد نیاز اقدام می کنند.
ناصر قفلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی مواجه هستیم که یکی از خیرین مدرسه ساز قول ساخت ۱۴ مدرسه اوتیسم را تا پایان سال داده است.
او یادآور شد: ساخت ۲۴ هزار کلاس دولتی به صورت نیمه کاره مانده که باید تجهیزات و امکانات لازم برای تکمیل و اتمام آنها فراهم شود.
سپس اکبر ابراهیمی یکی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: اقداماتی به مناسبت ۲۲ بهمن، ۲۲ مدرسه، ۲۲ مسکن، ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ساز و خشت گذاری انجام خواهد شد.
او افزود: ترویج فرهنگ ساخت و ساز مدرسه و خشت گذاری موجب رفع مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی می شود.
در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز تجلیل شد.
خبرنگار:مریم قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار