سلایق در انتخابات سبب کاهش مشارکت می‌شود

رشت (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید حضور مردم با سلایق مختلف در انتخابات نمود داشته باشد، گفت: در غیر اینصورت کاهش مشارکت و اعتماد مردم را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سلایق در انتخابات سبب کاهش مشارکت می‌شود

به گزارش خبرنگار پانا ،معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان گفت: سلائق سیاسی معتقد به نظام و انقلاب حذف شدنی نیستند اما کاهش حضور آنان در عرصه انتخابات می تواند به میزان مشارکت مردم ضربه بزند چنانکه روند تایید صلاحیت در این زمینه بسیار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه حضور داوطلبان با سلایق مختلف عاملی مهم برای مشارکت حداکثری است، افزود : آنچه که امروز بیش از هرزمان مطالبه مردم است و دنیا بدان چشم دوخته، تحقق اهداف متعالی انقلاب و کارآمدی نظام در دسترسی به این اهداف است که باید همه ما برای دستیابی به سطح قابل قبول و بالای کارآمدی نظام تلاش کنیم.

وی عنوان کرد : باید در راستای تحقق سیاست ها و اهداف نظام و ارتقا بهره وری و نیز افزایش مشارکت و حضور مردم در عرصه های مختلف جامعه و نظام تلاش گسترده و فعالیت مضاعف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از آرمان های انقلاب که از ابتدای انقلاب تا امروز خواست مردم از هم بوده، تحقق عدالت اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده و هست، گفت : در این میان یکی از ابعاد مهم که به شدت مورد تاکید امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است عدالت جنسیتی و حضور زنان در عرصه های مختلف و برقرار تعادل بین نقش های فردی، اجتماعی و خانوادگی آنان است.

وی با بیان اینکه درگذشته ۳۸ درصد از دختران کشور از تحصیل بازمانده بودند، افزود : امروز این رقم به حدود ۳ درصد رسیده و به مناطق حاشیه ای و مناطقی که سنت های قبیله ای غلبه دارد و یا فقر وجود دارد محدود می شود ضمن آنکه نباید اصلا کودک بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گیلان عنوان کرد : این استان در بسیاری از شاخص ها پیشرو است اما جای اصلاح و بهبود بسیار زیادی در آن وجود دارد چرا که دارای ظرفیت های گسترده ای مانند سرمایه های اقتصادی، طبیعی و انسانی می باشد.

توان افزایی زنان روستایی و اجرای ۴۸ طرح آنان در کشور

وی همچنین تصریح کرد : حضور زنان در عرصه های اقتصادی و بهره مندی آنها از توان صندوق توسعه ملی در دستور کار است ضمن آنکه توان افزایی زنان روستایی و طرح استاندارد سازی دستاورد های این گروه از جمعیت زنان هم در دست پیگیری است و ۴۸ طرح زنان روستایی در کشور تا کنون اجرایی شده است.

معاون رئیس جمهوری، آموزش و ترویج بوم گردی را از طرح هایی دانست که امسال با وزارت گردشگری دنبال می شود و توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در تولید گیاهان دارویی هم در دست پیگیری است و امید است گیلان در این طرح ها هم پیشگام و پیشرو باشد.

۱۱ معاون استاندار کشور، بانوان هستند

وی با بیان اینکه گیلان در انتصاب بانوان پیشگام بوده است، افزود : تا کنون میزان اشتغال زنان در دولت ۴۲ درصد است و معتقدیم زنان تحصیل کرده و باتجربه باید بتوانند در دولت جایگاه بالای مدیریتی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه امروز ۱۱ معاون استاندار در کشور از میان بانوان انتخاب شده اند، ادامه داد : گیلان با ۲۲ درصد انتصاب مدیران زن وضعیت نسبتا خوبی دارد و انتظار می رود قبل از پایان دولت این رقم به ۳۰ درصد برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار