ابتکار : دولت از همه ابزارهای در اختیار برای توسعه اشتغال استفاده می کند

رشت (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : دولت با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها تلاش می کند از همه ابزارهای لازم و در اختیار برای ایجاد بستر مناسب فعالیت های اشتغالزا در سطح کشور استفاده کند .

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار : دولت از همه ابزارهای در اختیار برای توسعه اشتغال استفاده می کند

معصومه ابتکار در سفر به استان گیلان در جریان بهره برداری از یک واحد تولید و بسته بندی قارچ در رشت اظهار داشت: تلاش همه کسانی که برای تحقق اهداف دولت و توسعه کار آفرینی و اشتغالزایی در شرایط سخت تحریم های ظالمانه دشمنان خدمت می کنند قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی با قدردانی از این تلاش ها و خدمات، افزود : باید همچنان با وجود همه مشکلات به راه خود ادامه دهیم و خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امید است این فعالیت ها توسعه یابد و شاهد رونق فعالیت های مرتبط با کار آفرینی برای زنان و مردان کشور بویژه در خطه سرسبز گیلان باشیم، گفت : گیلان در حوزه های مختلفی دارای ظرفیت های بسیاری است و در آن فرصت ها و سرمایه های طبیعی زیادی وجود دارد که از جمله آنها کشاورزی، گردشگری و بوم گردی است.

وی تاکید کرد : از آنانی که در بخش های مختلف اعم از خصوصی، دولتی و سایر بخش ها در راستای توسعه کشور تلاش می کنند و اجازه نمی دهند که نا امیدی و بیکاری و فقر بر جامعه تاتیر گذارد باید قدردانی نمود.

ابتکار ابراز امیدواری کرد با ورود همه بخش ها و عزم و همت همه جانبه شاهد توسعه و رونق فعالیت های اقتصادی اشتغالزا باشیم و تا کنون گام های خوبی برداشته شده و همچنان هم استمرار می یابد.

وی تصریح کرد : در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی رئیس جمهوری و برنامه ریزی های انجام شده در استان تا پایان امسال در راستای رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری پروژه های متعددی بهره برداری می شود.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این آیین اظهار داشت : با افتتاح این پروژه ها در راستای تحقق اهداف دولت که خدمت رسانی بهتر به مردم و اشتغالزایی است، گامهای موثرتی برمی داریم.

همزمان با سومین روز از ایام دهه فجر در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، بزرگترین پروژه پرورش و تولید قارچ به صورت مکانیزه شمال کشور در گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار این استان و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در روستای کلش طالشان شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث شده، سالانه ۶۵۰ تن ظرفیت تولید قارچ دکمه ای دارد.
در این واحد تولیدی که از فناوری های جدید و استاندارد استفاده شده، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۷ نفر فراهم شده است.

برای اجرای این پروژه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ سه میلیارد تومان هزینه شده است.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح دوشنبه وارد گیلان شد از جمله برنامه های وی در این سفر یک روزه بهره برداری از بزرگترین پروژه پرورش قارچ مکانیزه شمال کشور، بهره برداری همزمان از ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی شهرستان رشت، حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان، بازدید از طرح ایجاد اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار و افتتاح نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار