خاتمی امام جمعه‌ی زنجان در مراسم زنگ انقلاب در زنجان :

امروز انقلاب بر روی جوانان برنامه‌ریزی کرده و سنگر در اختیار آینده‌سازان است

زنجان (پانا) - مراسم زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور با حضور امام جمعه، استاندار و دیگر مسئولین استانی در دبیرستان دخترانه مهدیه ناحیه (2) زنجان به صورت نمادین و همزمان در دیگر مدارس استان به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
امروز انقلاب بر روی جوانان برنامه‌ریزی کرده و سنگر در اختیار آینده‌سازان است

خاتمی امام جمعه زنجان در این مراسم گفت: « علیرغم تمدن 8 هزارساله در ایران، با روی کار آمدن شاهان نالایق به تدریج کشور دچار افول شد به طوری که پس از هر حمله بخشی از خاک ایران از وطن جدا شد.»

وی در اشاره به به تقسیم بندی بلوک شرق و غرب گفت: « در این تقسیم بندی ایران زیر تفکر کاپیتالیستی غربی بود ولی آمریکا و روسیه که در رأس تفکر سوسیالیستی بودند، به این نتیجه رسیدند که ایران دارای جغرافیای بسیار استراتژیک است و بر سرمنافع خود در این منطقه به نفع هر دو طرف به توافق رسیدند. در لیست اصلاحات تاریخ آمده است که این دو کشور تصمیم گرفتند حکومت شاهنشاهی را در ایران ایجاد کنند و با تفکرتجزیه ی دموکرات‌ها آذربایجان را از ایران جدا کردند.»

خاتمی وقوع انقلاب را روز بزرگی درحیات سیاسی ایران عنوان کرد و افزود: « درمیان این ناباوریها ، یک اتفاق تاریخی در ایران رخ داد که آن خیزش انقلابی ایران بود. دو انگیزه‌ی اصلی انقلاب ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی بودند، این انقلاب نیازبه یک رهبر داشت، در سال 42 امام رهبری این انقلاب را برعهده گرفت و علیرغم تلاشها و شهادت هزارزان نفر انقلاب در آن زمان به بار ننشست و امام تبعید شد و 500 نفر ازرهبران انقلاب یا زندانی و یا تبعید شدند. با توجه به اینکه هر انقلاب به سه بعد نیازدارد؛ مردم، رهبری و آرمان و هدف. در این انقلاب دو بعد اول وجود داشت و بعد سوم نیز از سال53 به بعد با حضور مردم تقویت شد تا سرانجام انقلاب پیروز شد.»
امام جمعه زنجان با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گفت: « نمی‌توان گفت شرایط کشور بعد از انقلاب کاملا ایده‌آل است اما مسؤولان همه تلاش خود برای آبادانی کشور به کار گرفته‌اند.»

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد:« مطرح شدن نام جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب نشان می‌دهد امروز انقلاب بر روی جوانان برنامه‌ریزی کرده و سنگر در اختیار آینده‌سازان است. ارتقای هشت پله‌ای رتبه کنکور زنجان نشان موفقیت است، اما کافی نیست.»

همچنین در این مراسم از مادر بزرگوار شهید ارفعی تجلیل شد.
ا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار