نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس زنجان همزمان با سراسر کشور

زنجان (پانا) - زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین استانی در دبیرستان مهدیه ناحیه 2 زنجان نواخته شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس زنجان همزمان با سراسر کشور

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان در ابتدای این مراسم گفت: ایام انقلاب، ایام جشن و سرور و شادی ملت ما است و فضای مدارس در این ایام، فضای شاد و مفرحی است.

رفیعی افزود: جمهوری اسلامی یعنی مردم بر اساس آموخته‌های دینی، افرادی که ملتزم به این افکار هستند را انتخاب می‌کنند , جمهوریت یعنی اینکه مردم خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند که در قبل از انقلاب این طور نبود و دیگران با هر منطقی که دوست داشتند تصمیم می‌گرفتند.

وی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی بعد از تجربه هزاران سال دیکتاتوری و استبداد، کشور را با روش جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری بر محتوای دینی اداره می‌کنیم و به این دلیل باید ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با شور و نشاط جشن گرفته شود.

رفیعی با بیان اینکه کمتر به معانی و مبانی این ۲ کلمه دقت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خون‌های فراوانی برای به دست آمدن این ۲ کلمه ریخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه شعار یعنی آرمان و هدف، گفت: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مشروع‌ترین شعار در دوره انقلاب بود.

وی اظهار داشت: آرمان یعنی وقتی چیزی را ندارید و برای به دست آوردن آن مبارزه و تلاش می‌کنید و مردم نیز احساس کردند که استقلال ندارند و کشور وابسته است.

رفیعی تصریح کرد: امروز مسؤولان برای کشور تصمیم می‌گیرند و مردم نیز با حضور در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌ها از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ویژگی را برای انقلابی‌گری بیان کردند، گفت: این ویژگی‌ها شامل اسلام ناب محمدی، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان، مردمی بودن، عدالت‌طلبی و استقلال‌طلبی هستند که برای حرکت در مسیر انقلاب باید در نظر داشت.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های مختلف به صورت گسترده، با هدف احیای روابط انسانی در سطح مدیران، معلمان و دانش آموزان، حضور مستمر در مدارس(٤٠ درصد مدارس دخترانه و ٦٠ درصد مدارس پسرانه استان)، پوشش دادن گسترده فعالیت های ورزشی و پرورشی و کسب ١١٠ مقام کشوری با رشد ٤٥ درصدی نسبت بِه سال گذشته، اجرایی کردن سند تحول بنیادین، گسترش فرهنگ نماز در مدارس، پوشش 99/5 درصدی آموزش ابتدایی که رتبه اول تا سوم کشور را دارا هستیم، تجهیز اماکن ورزشی و افتتاح ١٤ پروژه ورزشی در مناطق ١٤ گانه، جهش ٨پله ای در آزمون سراسری از جمله اقدامات شاخص اداره کل در این مدت یکساله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار