به ازای هر 17 نفر دانش آموز در استان اردبیل یک نفر نیروی آموزشی وجود دارد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با عنوان اینکه استان اردبیل از حیث بهره وری نیروی انسانی روند خوبی را دارد، گفت: از حیث کمی به ازای هر 17 نفر دانش آموز در استان یک نفر نیروی آموزشی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به ازای هر 17 نفر دانش آموز در استان اردبیل یک نفر نیروی آموزشی وجود دارد

احمد ناصری در جلسه ای که با حضور نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در خانه معلم اردبیل برگزار شد، با اشاره به تحصیل 250هزار نفر دانش آموز در استان، اظهار کرد: 19 هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش استان در 3 هزارو 395 واحد آموزشی و 11 هزار کلاس درس مشغول فعالیت هستند.

او با عنوان اینکه در سال 97 پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی استان 74 درصد بوده است، تصریح کرد: امسال نیز 19 هزارو 102 نفر در این دوره تحت پوشش قرار گرفته اند در صورتیکه جمعیت هدف گذاری 18 هزارو 400 نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99 درصد، دوره متوسطه اول 94 درصد و متوسطه دورم نیز 78 درصد می باشد.

ناصری با اشاره به توزیع متوازن رشته های تحصیلی گفت: بالای 34 درصد از دانش آموزان استان در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

به گفته ناصری میانگین کشوری برگزاری کلاس در مدارس دو نوبته 10 درصد است که این میزان در استان اردبیل به 17 درصد می رسد.

او با عنوان اینکه نسبت فضا به دانش آموز در استان اردبیل، 5.76 مترمربع به ازای هر دانش آموز است، خاطر نشان کرد: روند توسعه فضاهای آموزشی در استان رو به بهبود است، به طوریکه در سه سال اخیر تمامی پروژه های آموزشی، پرورشی و ورزشی از سال 90 تکمیل و به بهره برداری رسیده است و از این حیث آموزش و پرورش استان در کشور در جایگاه 11 قرار دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان در استان اردبیل با توجه به سرشماری سال 95 جمعیت 10 تا 49 سال استان 93.1 درصد با سواد هستند.

ناصری در ادامه به توفیقات آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان در سال 96 در بین دستگاه های اجرایی استان که فعالیت های آموزشی و پرورشی می کنند ، رتبه اول را کسب کرده است.

او همچنین به رتبه برتر شورای آموزش و پرروش در ارزیابی های کشوری نیز اشاره کرد.

نماینده شورای عالی آموزش و پرروش نیز با اشاره به نظام های آموزشی برتر دنیا، اظهار کرد: اجرای آزمون های بین المللی پرس، تیمز و پیزا در کشورهایی که دارایس نظام آموزشی برتر شده اند نهادینه شده اند.

منوچهر قاسم زاده قاسم زاده افزود: هماهنگى، وضوح اهداف، نظام آموزشی، آزمون های توانمند سازی دانش آموزان، درک و کاربرد برنامه های درسی جزو شاخص هایی است که در نظام های آموزشی برتر به آن ها اهمیت داده می شود.

او با بررسی آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: کار تیمی، حل مسئله، آموزش مهارت محور از جمله مواردی است که در این آموزش و پرورش این کشورها پیاده سازی شده است.

نماینده شورای عالی آموزش و پرروش با اشاره به اینکه از سال 62 بحث تغییر نظام آموزش و پرورش شروع شده است، گفت: در سال 91 سند تحول بنیادین از سوی مقام معظم رهبری به روسای سه قوا ابلاغ و تاکید به اجرای دقیق آن شده است.

قاسم زاده با عنوان اینکه سند تحول بنیادین تمامی راهکارهای لازم برای رسیدن به نظام آموزشی پویا را در خود داراست، خاطرنشان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین باید از خودمان شروع کنیم و نظام آموزشی را از هر جهت متحول نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار