سرگروه های درسی موثرترین ابزار برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش

(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با عنوان اینکه تمرکز سرگروه های درسی بیشتر بر مبنای فعالیت های تخصصی می باشد، تصریح کرد: موثر ترین ابزار برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش سرگروه های درسی است که باید روز به روز تقویت بشود.

کد مطلب: ۹۹۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سرگروه های درسی موثرترین ابزار برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش

احمد ناصری در جمع سرگروه های درسی متوسطه دوره اول و فنی و حرفه ای و کاردانش استان با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه درشیوه های تدریس بین معلمان ضروری است، خاطر نشان ساخت: در فرایند آموزشی اگر چنین وحدت رویه ای وجود نداشته باشد، تعارضی بوجود خواهد آمد که خروجی آن مستحق دانش آموزان نخواهد بود.

ناصری با عنوان اینکه حد کیفیت آموزشی و پرورشی را دانش و توانی های معلم تعیین می کند و حضور سرگروه های درسی در کنار معلمان می تواند موجب ارتقا بنیه علمی این عزیزان باشد.

او از بالابردن میانگین نمرات دانش آموزان مدارس با اصرار بعضی از مدیران مدارس به معلمان انتقاد کرده و اظهار داشت: بدون شک چنین عملی فعالیت های آموزشی و پرورشی را تحت شعاع قرار می دهد و به موازات آن خروجی قابل قبولی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص از مسایل مهم مطرح شده در سند تحول بنیادین می باشد، تصریح کرد: اولویت جذب نیروی انسانی در آموزش وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان می باشد و استان اردبیل از موقعیت خوبی در این خصوص در سطح کشور برخوردار است بطوریکه از جهت برخورداری رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد امکانات و ظرفیت های لازم برای تحقق زیر نظام های سند تحول بنیادین در استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در بحث تامین فضاهای آموزشی با 5.76 متر مربع به ازای هر دانش آموز در ردیف 5 کشور قرار گرفته است.

او با بیان اینکه 7 هزار متر مربع در 4 سال اخیر به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است، اظهار داشت: 6 هزار متر مربع نیز تا شروع سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با تاکید بر نظارت بعنوان عاملی در ارتقای کیفیت آموزشی گفت: اگر سیستم نظارتی قوی باشد، کیفیت آموزشی ارتقا خواهد یافت.

یوسف قاسمی از سرگروه های درسی استان خواست تا با ایجاد ارتباط عاطفی با معلمان و تعیین معیارهای درست ، نظارت های دقیق داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار