جذب 8 هزار و299 سوادآموز در استان اردبیل در سال 98

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد: در اجرای تعهد و سهمیه کشوری تعیین شده و در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، امسال هشت هزار و ۲۹۹ سوادآموز در این استان جذب شدند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب 8 هزار و299 سوادآموز در استان اردبیل در سال 98

احمد ناصری در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، اظهارکرد: آموزش و پرورش در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی از متقاضیان ثبت نام می‌نماید که برای استان اردبیل در سال‌جاری حد تعیین شده ۸هزار ۵۶۲نفراست که تاکنون ۸هزار و ۲۹۹نفر در سه حوزه فوق ثبت نام کرده‌اند.

او تصریح کرد: در دوره سوادآموزی ۴هزار و ۱۰۲نفر، در دوره تحکیم ۲هزار و ۶۴۳نفر و در دوره انتقال یک هزار و ۵۲۶نفر ثبت نام شده است که در کل ۹۶.۹درصد جذب تا پایان دی‌ماه انجام شده است و در مدت زمان باقی مانده ثبت نام استانی در سه حوزه فوق ۱۰۰درصدی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در جلسه پیشین شورای پشتیبانی سوادآموزی استان مصوباتی همچون احداث مرکز یادگیری در ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل داشتیم که در این مراکز سوادآموزی و مهارت‌آموزی ارائه می‌شود و دیگر مصوبه جلسه فوق شتاب‌بخشی به سوادآموزی در 5 شهرستان استان اردبیل بود.

ناصری بیان کرد: مصوباتی اعم از هوشمندسازی مدرسه ابتدایی جامع، احداث مدرسه ۱۲کلاسه در شهرستان سرعین، تحت پوشش قراردادن نوآموزان استان، همکاری آموزش و پرورش استان و شهرداری اردبیل جهت تولید محتوا و تهیه فضای آموزشی برای نوآموزان پیش دبستانی برای سال آینده در حال انجام است.

او ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه پیشین، حمایت از جذب نوآموزان بازمانده پیش دبستانی در مناطق حاشیه شهر اردبیل بود که برای عملیاتی کردن طرح، برآورد ۵۰۰میلیونی انجام شد که امکان تامین این بودجه از اعتبارات استانی وجود ندارد و در این بخش از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ۲۲هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی استان بیش از ۱۹هزار نوآموز در مراکز غیردولتی شهری و روستایی استان جذب شده‌اند که در این حوزه دارای رتبه برتر کشوری هستیم.

ناصری همچنین اظهار کرد: وزارت کشور دستورالعملی در رابطه با حق مرزی معلمان صادر کرده است که به غیر از مراکز شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌های مرزی را نیز شامل می‌شود که اقدامات اداری این طرح در حال انجام است و احکام معلمان مشمول این طرح به‌زودی صادر خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش بیله‌سوارهم در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی و نیازهای نهاد آموزش رسمی و مدرسه‌ای کشور در این شهرستان ارائه کرده و خواستار تامین نیازمندی‌های این منطقه شد.

محمد خیردار با اشاره به فرسوده بودن ۳۰درصد از مدارس شهرستان بیله‌سوار، خواستار اختصاص بودجه استانی و کشوری برای نوسازی و بهسازی واحدهای آموزشی شد.

او همچنین بیان‌کرد: به علت فرسودگی و استفاده مستمر، بازسازی حدود ۳۰واحد آموزشی در این منطقه ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار