رییس آموزش وپرورش ورامین: آموزش و پرورش بزرگ ترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون انتشار دانایی است

ورامین (پانا) - رییس آموزش وپرورش ورامین با حضور در مسجد خیرآباد ورامین با مردم دیدار و سخنرانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش وپرورش ورامین: آموزش و پرورش بزرگ ترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون انتشار دانایی است

امیر محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان ورامین در سخنانی درمسجد خیرآباد اظهار کرد: درشهرستان ورامین پنجاه هزار دانش آموز،پنج هزار معلم بازنشسته و شاغل حضور دارند که از این میان آنها سه هزار معلم شاغل هستند که به همراه دانش آموزان می شود ۵۵ هزار نفر و اینان کسانی هستند که در حوزه تعلیم و تربیت فعال و مشغول هستند.

او در ادامه افزود:اگر اولیاء دانش آموزان را هم در نظر بگیریم شهرستان ورامین حدود ۱۵۵ هزار نفردر این حوزه فعال هستند که نگران شرایط فرهنگی و اجتماعی خودشان هستند و اینجاست که جایگاه شورای آموزش و پرورش و نقش آن کاملا روشن و تبیین می شود.

رئیس آموزش و پرورش ورامین گفت: اساسی ترین نقش شوراهای آموزش و پرورش کیفیت بخشیدن به این نهاد فرهنگی است چون تمام مشکلات در این شورا مطرح می شود.

محمدی خاطرنشان کرد:شوراهای آموزش و پرورش یک نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز است و بر اساس قوانین و مقررات کشور، آموزش و پرورش یک وظیفه سنگین را بر دوش خودش حس می کند.

این مقام مسئوول بیان کرد: شورای آموزش و پرورش یک فرصت مغتنمی است تا اقدامات بزرگی توسط معلمان، دلسوزان، کارشناسان و به خصوص خیرین فداکار در حوزه تعلیم و تربیت و همه فعالیت های که با جان صورت می گیرد برای این است تا جهت اطلاع فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی انجام پذیرد و این کار باعث نمایان شدن بیشتر کارها خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگ ترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون انتشار دانایی است و این نهاد می تواند ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروهای کار ماهر باشد.

او خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش بر این است که دانش آموزان را به سمت و سویی ببرد که نگاه آنان یک نگاه مهارت طلبی باشد که فضای آموزش در دبیرستان ها و هنرستان ها تبیین گر همین موضوع است.

محمدی اذعان کرد: با این نگاه قطعا آموزش و پرورش تسهیل گر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مقدمه وحدت سیاسی و ملی خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ورامین گفت: رشد و توسعه پایدار که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید زیاد بر این موضوع دارند در یک کشور به ترتیب به انسان های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه جانبه مرهون سرمایه انسانی است.

محمدی بیان کرد: امروز وقتی دنیا از توسعه سخن به ارمغان می آورد خیلی به توسعه نفتی و چیزهای دیگر توجهی ندارد چرا که توسعه نیروی انسانی حرف اول را می زند.

او تاکید کرد: نیروی انسانی آگاه، فداکار و شجاع آدم هایی مثل سردار شهید قاسم سلیمانی می سازد.

او ابراز کرد: این شخصیت بزرگ همه وجودش ولایت مداری و تمکین مطلق از ولایت بود و وجود انسان های این چنینی می تواند جامعه را از همه پلیدی ها و بدی ها بذوداید و قطعا این اتفاق نمی افتاد مگر اینکه یک آموزش و پرورش پویا داشته باشیم.

محمدی اظهار کرد:پیوند اولیا و مربیان توانسته است آموزش و پرورش را با وجود همه مشکلات و سختی هایی که است سر پا نگه دارد.

خبرنگار:محمدرضااردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار