فرماندار تربت حیدریه:

خیرین مدرسه‌ساز فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ترویج می‌دهند

تربت حیدریه (پانا) -فرماندار تربت حیدریه در دومین جلسه هیأت مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز که به منظور معارفه مدیرعامل جدید مجمع برگزار شد، بر لزوم همکاری با خیرین مدرسه‌ساز تاکید و اظهار کرد: خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ترویج می‌دهند

علی رستمی گفت: باید از ظرفیت معنوی خیرین، برای ترویج فرهنگ بخشش و نیکوکاری در مدارس بهره برد و آن را به‌عنوان الگو به دانش آموزان معرفی کرد.
وی تأکید کرد: مطمئن باشید آموزش و پرورش می‌تواند آینده جامعه ما را ترسیم کند که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی مناسب به این دستگاه کمک کنیم.
رستمی عنوان کرد: توسعه پایدار را در مدارس بجوییم، اگر در پی تربیت شهروند خوب و رسیدن به حیات طیبه‌ هستیم باید نگاهمان به سمت مدرسه و معلم باشد.
فرماندار تربت حیدریه افزود: آموزش و پرورش بدون مشارکت جامعه نمی‌تواند به تمامی اهداف خود برسد، خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند که ما باید این فرصت را مغتنم بدانیم و با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مضاعف زمینه مشارکت و حضور این یاریگران نیک‌اندیش را در مدارس فراهم کنیم.
او با اشاره به اینکه هزینه کردن در مدارس و برای تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری بزرگ و پر منفعتی است، تصریح کرد: چرا که کودکان امروز، طبیبان آینده دردهای جامعه ما هستند، بی‌شک کودکان امروز قدردان زحمات همه خیرین هستند و در آینده با عملکرد خود، پاسخ این همه مهربانی را می‌دهند.
رستمی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، تفکر ناب نوع‌دوستی و فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ما ترویج می‌دهند و مسیر رسیدن به انسانیت را هموار می‌کنند.
فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز از 21 سال پیش فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است و 20 تا 30 درصد مدارس کشور را خیرین ساخته‌اند، از 530 هزار کلاس در کشور 107 هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است و 2.5 میلیون دانش‌آموز در کشور در کلاس‌هایی هستند که توسط خیرین ساخته شده است.
وی ادامه داد: باید تلاش شود به موازات سایر امور خیریه، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شود که دولت هیچ نقشی در آن ندارد و امور به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.
رستمی واگذاری اختیارات به مسؤولان محلی را یکی از فلسفه‌های اصلی تشکیل شوراهای آموزش و پرورش دانست و افزود: متاسفانه این شورا نتوانسته در چارچوب قوانین تدوین شده خود کاملا اثرگذار باشد.
فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: اگرچه یکی از مأموریت‌های شورای آموزش و پرورش ایجاد چشم اندازهای مشترک مبتنی بر مقتضیات و نیازمندی‌های بومی و محلی بوده است، ولی دو هدف عمده تفویض اختیارات و تمرکززدایی بعد ۲۶ سال از تأسیس این شورا هنوز محقق نشده و در تمامی این دوران با واگذاری امور به شوراهای آموزش و پرورش مخالفت یا مقاومت شده است.
او همچنین تصریح کرد: هرچند اختیارات ویژه در این قانون پیش‌بینی شده از جمله تقویم آموزشی، سازماندهی نیروها، حمایت از دانش آموزان نیازمند و مستعد، جذب منابع درآمدی پایدار، ولی متاسفانه هیچ کدام از این امور به دلیل مداخلات و تصمیم‌گیری در سطح استان و یا وزارت در طول سالیان متمادی عملیاتی نشده‌است.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در ادامه این مراسم گفت: وظیفه خیرین، پیشکسوتان و یاوران فرهنگ، یاری رساندن به مجموعه آموزش و پرورش است و فرصتی جهت احیای ارزش‌ها و کرامت انسانی فراهم می‌کنند.
محمد رضا قرایی اظهار کرد: وجود جامعه خیرین مدرسه‌ساز از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان است.
او گفت: یکی از راه‌های همگانی کردن فرهنگ، شرکت در امور خیر در خصوص رفع نیازهای مدرسه‌ها و مدرسه‌سازی است.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: مدرسه‌سازی از اعمال خداپسندانه است زیرا مدرسه مکان تعلیم و تربیت، آموزش، علم و دانش، پژوهش و جایگاه مطالعه، تأمل علمی و محل آموختن مهارت‌های زندگی است.
قرایی خاطرنشان کرد: وجود خیرین، پیشکسوتان و یاوران فرهنگ در یاری رساندن به مجموعه آموزش و پرورش را فرصتی جهت احیای ارزش‌ها و کرامت انسانی می‌دانیم.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه عنوان کرد: یکی از راه‌های همگانی کردن فرهنگ شرکت در امور خیر در خصوص رفع نیازهای مدرسه‌ها و مدرسه‌سازی، تقدیر از اقدامات سخاوتمندانه و ایثارگرانه خیّرین است.
علم و دانش ملاک و پایه توسعه کشور محسوب می‌شود
در بخش دیگر این جلسه مدیرعامل جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه بیان کرد: علم و دانش ملاک و پایه توسعه کشور محسوب می‌شود و مدرسه‌سازی از اعمال خدا پسندانه است که امکان تعلیم و تربیت، آموزش علم و دانش را برای دانش آموزان مهیا می‌کند.
سید جعفر علمدران بیان کرد: در طول سال‌های اخیر، خیران، مشارکت زیادی داشتند و نسبت به چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشتند که این یک موهبت الهی است که نصیب فرزندان این مرز و بوم شده است.
او اظهار کرد: باید ظرفیت‌های موجود در شهرستان را شناسایی و با تبیین و تدوین برنامه مناسب، نسبت به استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اقدام کنیم.
مدیرعامل جدیدمجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه گفت: از ابتدای‌ سال‌ ۱۳۷۵‌ تا‌کنون‌‌‌‌‌ با حمایت‌ خیرین‌‌ ۴۵‌ فضای‌ آموزشی، دو خوابگاه، سه سالن‌ورزشی، ۲۹نمازخانه، یک کتابخانه، سه سرویس‌بهداشتی، دو سالن‌چندمنظوره، محوطه‌سازی احداث شده‌است و ۱۳‌ پروژه‌‌ نیز درحال‌ اجرا‌ است.
گفتنی است تفاهم نامه ساخت نمازخانه (سالن چند منظوره ) با برادران خوجگی به مبلغ یک میلیارد ریال‌ نیز منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار