افتتاح 26 مدرسه خیرساز در دهه فجر امسال

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 26 مدرسه خیرساز در قالب 198 کلاس درس به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 26 مدرسه خیرساز در دهه فجر امسال

نادر جهان آرای در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار داشت: بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد «فرهنگ، رسانه و خیرین مدرسه ساز» در ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.
وی افزود: گسترش فرهنگ مشارکت مردم در عرصه مدرسه سازی، شناسایی و تکریم خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است‌.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به افتتاح پروژه های خیرساز در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۲۶ پروژه خیرساز با ۱۹۸ کلاس درس به بهره برداری می رسد.
جهان آرای بیان کرد: طرح نماد امسال برای سومین سال پیاپی در ۶۶۹ مدرسه استان و در ۱۰ شهرستان با هدف کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی دانش آموزان در حال برگزاری است.
وی به طرح ۱۰۰ به علاوه ۳۱ برای احداث دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح هر استان چنانچه ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار بگذارد، یک دانشگاه فرهنگیان شاخص در آن استان ایجاد می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به وضعیت نامناسب دانشگاه فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در حال حاضر در پردیس دختران و پسران، مجموعا یک هزار و ۶۰۰ دانشجو دارد ولی فضای موجود در حد یک دبیرستان است.
جهان آرای افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گیلان در سال آینده به بیش از 2 هزار نفر ارتقا پیدا کند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: در آب، برق و گاز مدارس مواردی را مشاهده کردیم که بیشترین هزینه ها مربوط به قبل از ستاد اسکان فرهنگیان است، لذا باید مدیران را مکلف کنید که همزمان با اجرای ستاد، هزینه ها را اعلام کنند و از محل درآمد ستاد پرداخت کنند.
محمود قاسم نژاد گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت سطوح مختلف سنی، عضویت آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل به زودی ابلاغ می شود تا موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل را در مدارس آموزش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار