مردم تربت حیدریه در 9 دی سال 57 حماسه آفریدند

تربت حیدریه (پانا)- با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران, جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان, یادواره شهدای نهم دی ماه 1357 تربت حیدریه در دبستان شاهد نهم دی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم تربت حیدریه در 9 دی سال 57 حماسه آفریدند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در یادواره "شهدای نه دی سال 57 تربت حیدریه" گفت:
مردم غیور تربت حیدریه در نهم دی ماه سال 1357 حماسه آفریدند و 43 روز زودتر از پیروزی انقلاب اسلامی, ایادی نظام ستمشاهی را از شهر خود بیرون کردند که این پیشتازی در انقلاب برای مردم این شهر مایه افتخار است.

محمد رضا قرائی تربتی با بیان اینکه 5 شهید از شهدای والا مقام حماسه نه دی تربت حیدریه دانش آموز هستند افزود: این موضوع وظیفه شما دانش آموزان را در درس خواندن و کوشش فراوان برای سرافرازی ایران اسلامی و ادامه دادن راه شهدا در تبعیت و حمایت از ولایت و رهبری دوچندان می کند.

وی با اشاره به حماسه مردم ایران در نه دی سال 1388 و باطل کردن فتنه دشمنان مردم ایران خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی در شرایطی که فضا غبارآلود است و تشخیص حق از باطل مشکل است بتوان راه حق را پیدا کرد و با باطل مبارزه کرد و این بصیرت مردم ایران بود که حماسه نه دی را رقم زد لذا توصیه من به شما دانش آموزان عزیز این است که با مطالعه حوادث گوناگون تاریخی از جمله واقعه عاشورا بصیرت خود را افزایش دهید.

تشییع نمادین پیکر شهدا, اجرای گروه سرود دانش آموزی, بیان خاطرات روز نه دی سال 57 تربت حیدریه و نواختن زنگ بصیرت از جمله برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار