معارفه و تحلیف اعضای جدید پارلمان دانش آموزی استان زنجان

زنجان (پانا) - پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم دانش آموزی و معرفی نمایندگان جدید مجلس و هیئت رئیسه ی مجلس دانش آموزی استان مراسم معارفه و تحلیف برگزیدگان با حضور مدیران آموزش و پرورش و معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معارفه و تحلیف اعضای جدید پارلمان دانش آموزی استان زنجان

به گزارش پانا در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش با شرح پیشرفت های استان در زمینه ی شاخص های آموزشی و پرورشی از ارتقا رتبه ی دانش آموزان زنجانی در زمینه ی کنکور از 24 کشور به رتبه ی 16 در سال گذشته؛ توانایی ها و ظرفیت های معلمان و دانش آموزان استان را بیشتر از این موفقیت های کسب شده دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک و همیاری منتخبین شوراهای دانش آموزی این موفقیت ها ادامه پیدا کند.

در ادامه ی جلسه دکتر مرادی؛ معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به این که یکی از موضوعات اساسی قانون اساسی کشور مشارکت نظام مند مردم در تصمیم سازی است که نمود آن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان، شوراهای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری است؛ مردم سالاری را در نظام جمهوری اسلامی یک راهبرد و باور دانست.

دکتر مرادی گفت: به خاطر همین باور به حضور مردم هست که مسئولان از ماه ها قبل در تلاش هستند که زمینه را برای برگزاری صحیح انتخابات مجلس آماده کنند تا مردم استان بتوانند 5 نماینده به مجلس شورای اسلامی بفرستند. او گفت: آموزش و پرورش در زمینه ی آموزش دموکراسی نگاه بلندی دارد و در تلاش است تا در شما دانش آموزان شخصیت و خودباوری ایجاد کند و شما باید این خود باوری را به دوستان خود تسری بدهید.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: ما از زمانی که مسئولیت را پذیرفته ایم و مدال افتخار خدمت به مردم را دریافت کرده ایم دیگر تنها متعلق به خود و خانواده ی خودمان نیستیم و شبانه روز در این فکریم که چگونه می توانیم نیازهای 1/2 میلیون نفر جمعیت استان را تامین کنیم و شاخص های استان را رشد دهیم و رفاه ایجاد کنیم. من میخواهم اینجا این نقش را به شما دانش آموزان انتقال دهم تا شما نیز از این به بعد با تمام توان برای ارتقا فضای دانش آموزی تلاش کنید و به عنوان یک ناظر فعال و منتقد ایفای نقش کنید.

پس از سخنرانی مدیرکل و معاون استاندار خانم یگانه صادقی نماینده ی دوره ی نهم مجلس دانش آموزی با ادای احترام به مقام شهید سلیمانی و خوش آمد گویی به برگزیدگان جدید پارلمان دانش آموزی به ضرورت نقش آفرینی جوانان در اداره کشور اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری سال گذشته در بیانیه ی گام دوم انقلاب جوانان را مخاطب اصلی بیانیه معرفی کردند چرا که جوانان به دلیل ویژگی های سنی، آرمان گرایی و فعالیت بیشتر نسبت به افراد مسن تر؛ در گام دوم انقلاب نقش مهمتری برعهده دارند. ایشان ماموریت هایی از جمله تلاش برای توسعه و گسترش علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت، مبارزه با فساد و ... را به عهده ی جوانان گذاشته اند چرا که ایشان اعتقاد و اعتماد ویژه ای به جوانان دارند.

در پایان مراسم برگزیدگان جدید احکام خود را از دست مسئولین دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار