با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماینده ولی فقیه جدید کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

یاسوج (پانا) - با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه جدید کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم انقلابی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع نمادین شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور مردم در مراسمی که برای این بزرگوار برگزار شد چشمگیر بود و هرچند استان جمعیت میلیونی نداشت اما حضور مردم با جمعیت استان‌های میلیونی برابری می‌کرد.

حسین کلانتری ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه و شبانه روزی آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد، افزود: عشق و علاقه مردم این استان به آیت الله ملک حسینی بی نظیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از روزی که به عنوان استاندار این استان توفیق خدمت پیدا کردم دیدم نماینده ولی‌فقیه در دل مردم جای دارد آنها دوستش دارند و چقدر به او اعتماد دارند و او هم چقدر با آغوش باز مردم را می‌پذیرد که البته ریشه این به سال‌ها پیش و در زمان پدر بزرگوار ایشان بازمی‌گردد.

او بیان کرد: شهادت می‌دهم در طول این مدت هیچ کار شخصی از ما نخواستند و آگاهانه امور را پیگیری می‌کردند و آگاهانه در خط ولایت بود.

کلانتری با اشاره به فضائل حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه سابق یاسوج هم گفت: خدا را شاکریم که این دو سرمایه را داریم و سرمایه جدیدی هم به آن اضافه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی خودش برای مراسم معارفه حجت‌الاسلام سنگ تمام گذاشت و خود وی هم در نماز جمعه حاضر شد و سخنرانی کرد که از او قدردانی می‌کنم.

او در بخشی از سخنانش با اشاره به خدمات مرحوم آیت اله سید کرامت اله ملک حسینی به این استان و مردم جنوب کشور اضافه کرد: حیف است در مراسمی این چنینی با حضور علما و فضلا از آن مرد بزرگ و کم نظیر که در کنار مردم و برای آنها زیست نامی برده نشود.

امام جمعه سابق یاسوج نیز در این آیین ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: تقوا زرهی است که امت اسلامی را از هر انحراف و خطری دور نگه می دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به انقلابی بودن و ولایتمداری مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم این استان همه شعیه دوازده امامی، خوش فکر، متدین و انقلابی هستند.
او با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مردم استان خواست در انتخاب نامزد مورد نظر خود خدا را در نظر بگیرند و بر حسب قوم، ایل و طایفه کسی را انتخاب نکنند.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در این آیین با اشاره به حضور 25 ساله حجت الاسلام والمسلمین حسینی در مسند نماز جمعه شهر یاسوج گفت: علت این تغییر و تحول مشکلات جسمی و بیماری آقای حسینی بوده و هیچ دلیل و مورد دیگری وجود نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی ضمن تشکر از زحمات امام جمعه اسبق یاسوج افزود: ایشان بیانی صریح و شفاف، نفسی گرم و دلنشینی دارند و در این 25 سال مردم یاسوج از بیانات ایشان بهره مند شدند.
وی با اشاره به تغییر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تغییر با پیشنهاد و مدیریت خود آیت الله ملک حسینی انجام شد و به این خاطر بود که هر دو مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه باید یک شخص باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی سرمایه ای ارزشمند برای مردم این استان است اضافه کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان به آیت الله ملک حسینی توصیه کردند که باید مثل قبل حضوری پر رنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشید.

آیت الله ملک حسینی: مدعی خدمت نیستم ولی مدعی عدم خیانت هستم

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در این استان هم با اشاره به سجایای اخلاقی حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: ارتباط صمیمی ایشان با همه قشرها ، نگاه پدرانه به مردم و تایید رهبر معظم انقلاب موجب شد بهترین انتخاب انجام شود.

آیت الله ملک حسینی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به خاطر سال ها اعتماد برای خدمت به مردم افزود: مدعی خدمت نیستم ولی مدعی عدم خیانت هستم، با فساد مخالف بودم و با ژست مبارزه با فساد بیشتر مخالف بودم.

وی با اشاره به اینکه در دوران خدمت از حقوق فقیر و غنی دفاع کردم و به مردم احترام گذاشتم اضافه کرد: میل به مسئولیت خوب نیست ولی اگر مسئولیت به سراغتان آمد اشکالی ندارد.

آیت الله ملک حسینی گفت: تمامی راههای انحرافات چراغ قرمز ومسیرهای منتهی به هدف چراغ سبزی نصب شده، ازاین جهت ساده است وجود،رفتار ،اخلاق وحرکات او یک الگوی عینی برای انسانی است که میخواهد به جامعه خدمت کند.

او افزود: صلابت درگفتار،ادب و متانت درحضور ،مقاومت دربرابر دشمن، مردانگی و غیرت برای عموم مردم اینها ویژگی هایی است که کار برای چنین نماینده انسانی سخت میکند.

ملک حسینی گفت: وقتی این امور نشان داده شده است یعنی که مسیرروشن است، سخت است انسان بخواهدبه هدفی برسد که مسیر ندارد، یامسیر روشن نباشد اما ساده است اگر چنین باشد واز سویی دستورالعمل هایی که میدهند و پیام هایی که میدهند بسیارنشانگرمسیر و نشان دهنده هدف است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اقوام غیورترک، لر کسانی که هیچوقت گاه درجنوب زیربار دشمنان دین خدانرفتند در مبارزه با اولیای طاغوت درکشور یا در مبارزه باطاغوتیانی که از جانب دوئل غرب به مرزهای جنوب می آمدند این دوقوم همیشه رشادت ومردانگی ازآن ها بروز کرده است.

در ادامه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این استان بیش از ۱۸۰۰شهید دارند و چقدر مردمان گرم و صمیمی هستید از قدیم که به استان رفت و آمد داشتم پر عاطفه گرم و صمیمی هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: به صلابت همین کوه دنا در برابر کفر همیشه مقاوم بودند و اهل مجاهدت بودند و هستند و همیشه در صحنه های مختلف حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار