بررسی مسائل جامعه پرستاری یزد در نشست گام

یزد(پانا)- نشست گام (گفتگوی اجتماع محور) به منظور بررسی مسائل و مشکلات جامعه پرستاری استان با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری، رییس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مسائل جامعه پرستاری یزد در نشست گام

به گزارش ایسنا «علی اکبر جراحی» ریس هیات مدیره نظام پرستاری یزد در این نشست که دیروز یکشنبه در ساختمان ستادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، با اشاره به این که جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود، گفت: خوشبختانه دامنه فعالیت پرستاران به بیرون از بیمارستان‌ها هم گسترش یافته است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر بر کرامت و منزلت حرفه پرستاری افزوده شده و این مهم در دیدار رهبری با پرستاران که به مناسبت روز پرستار انجام شد، مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به این که بیشترین نیروی پرستار در استان یزد و کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بر نیاز جامعه پرستاری به تسهیلات بهتر و بیشتر و وضع قوانین قابل اجرا در حوزه مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد تاکید کرد.

دکتر «محمدرضا میرجلیلی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست اظهار کرد: این نشست بیشتر با هدف ارائه راهکار برای ارتقای منطلت اجتماعی شغل پرستاری است تا مطرح کردن مشکلات صنفی، و در این رابطه به نظر می‌رسد که با ارتقای منزلت شغل پرستاری بسیاری از مشکلات نیز قابل رفع است.

وی افزود: در شرایطی که جامعه به لحاظ اعتماد و صداقت دچار خدشه‌هایی شده است باید بررسی کنیم که نقش پرستاران در تقویت این اعتماد عمومی چگونه می‌تواند باشد و جامعه پرستاری در این شرایط تحریم به دنبال راهکارهایی برای رفع کمبود‌ها و ضعف‌ها در قالب کار تیمی باشد.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پرستاران باید خانواده‌ خود را مانند آجرهای اجتماع ببینند و از همین جا فضای اعتماد و صداقت را در جامعه ارتقا بخشیده و تقویت کنند.

«فخر السادات خامسی» مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد هم با بیان این که هدف از برگزاری این نشست‌ها ترویج گفت‌وگو محوری در جامعه است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد در قالب این گفت‌وگوهای صمیمانه مسائل و مشکلات جوامع مختلف را خارج از نشست‌های رسمی با مسئولان مربوطه مطرح کنیم و ضمن ترویج گفت‌وگهای صیمانه در جامعه، نتایج موثری برای رفع مشکلات را نیز دنبال کنیم.

وی از دیگر اهداف سلسه نشست‌های گام را آشنایی با اقشار مختلف جامعه و مسائل مربوط به هر کدام از آنها ذکر کرد و گفت: امیدواریم در این فضاهای گفت‌وگو به ایده‌ها، نظرات و راهکارهایی برای رفع مشکلات بخش‌های مختلف جامعه نیز دست یابیم و آنها را به مسئولان مربوطه انعکاس دهیم.

در این نشست که به همت دفتر اجتماعی استانداری و با همکاری جهاددانشگاهی یزد برگزار شد، پرستاران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان نیز مسائل و مشکلات خود را در این حرفه مطرح کردند و بحث و بررسی‌های لازم به منظور بازدهی بهتر جامعه پرستاری در محیط کار و بیمارستان با حضور مسئولان صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار