معاون دانشگاه علوم پزشکی: افراد خیر ۱۵۰ میلیارد ریال به مراکز بهداشتی و درمانی یزد کمک کردند

.یزد(پانا ) - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خیران ۱۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به این دانشگاه و سایر مراکز بهداشتی و درمانی استان کمک کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون دانشگاه علوم پزشکی:  افراد خیر ۱۵۰ میلیارد ریال به مراکز بهداشتی و درمانی یزد کمک کردند

دکتر محمدرضا وفایی‌نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مبلغ ۷۰ میلیارد ریال نقدی و بقیه کمک های غیرنقدی است که صرف خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز شد.

وی ادامه داد: همراهی و حمایت خیران نوعدوست در یزد و شهرستان‌ها با مراکز درمانی و پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی (ره) به صورت نقدی و غیرنقدی ادامه دارد.

به گفته این مسوول، برای جذب کمک‌ها بر حسب ضرورت در بخش‌های مختلف در بیمارستان‌های زیرپوشش نسبت به راه‌اندازی موسسه خیریه اقدام شد.

وفایی‌نسب تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و سایر نیازها همچنان به همکاری و حمایت آحاد مردم فداکار و خیران نیاز است که می‌توانند به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کنند.

وی با قدردانی از اقدام‌های انجام شده در استان در حمایت و پشتیبانی از دانشگاه، مراکز وابسته و کادر درمانی و پزشکی، ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری، کار پیشگیری و مبارزه با کرونا به خوبی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۳۷ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ بیمار،از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۸۷ نفر هم در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد از مردم خواست که از تردد و سفرغیرضروری شهری و بین شهری پرهیز کنند و صنوف هم باید برای بازگشت به چرخه اقتصادی در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار