نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد

سنندج(پانا)- این نشست ظهر روز گذشته با حضور استاندار کردستان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۴۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد

بهمن مراد نیا استاندار کردستان ،در این نشست از همراهی اعضای شورا در اجرای برنامه های حوزه تعلیم و تربیت استان تشکر کرد و خواستار برنامه ریزی و پیگیری سهم استان به خصوص در موضوع جذب اعتبارات لاز

وی با تشکر از تهیه و تدوین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین و برنامه های عملیاتی آموزش و پرورش استان در سال 98 ، بر اجرایی شدن مفاد سند و تحقق برنامه ها با همراهی کلیه حوزه ها تاکید کرد و از اهتمام و تلاش مدیران استان نیز در عمل به تعهدات و همکاری با آموزش و پرورش تقدیر کرد .

مراد نیا با بیان اینکه همه به آموزش و پرورش مدیون هستیم، کمک به این حوزه را لازم دانست و از مدیران و دست اندرکاران امر خواست نیاز های آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله درمانی و رفاهی، پشتیبانی و توسعه و تجهیز شبکه های ارتباطی مدارس و ادارات تامین نمایند

م برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شد.در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل شورا ارائه کرد و گفت: با همراهی و همکاری اعضای شورا و مساعدت دستگاه های مختلف، برنامه های پروژه مهر98 انجام و سال تحصیلی جدید بدر ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل شورا ارائه کرد و گفت: با همراهی و همکاری اعضای شورا و مساعدت دستگاه های مختلف، برنامه های پروژه مهر98 انجام و سال تحصیلی جدید با وضعیت مطلوب در سطح استان آغاز شد .ا وضعیت مطلوب در سطح استان آغاز شد .

وی از ساماندهی نیروی انسانی و تامین معلمان تمامی کلاس های درس استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با بکارگیری نیروهای حق التدریس و اضافه کار معلمان شاغل ، نیاز این بخش تامین و مشکلی در استان وجود ندارد .

قربانی سپس به تشریح دستور کار این نشست پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری اعضای شورا و دستگاه های مختلف برای کمک به آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه ها، گفت: انتظار می رود شورای محترم و مسئولین استان در این خصوص مساعدت نمایند

ماجد احمدی با بیان اینکه توسط تیم مشترک وضعیت 324 مدرسه پر خطر استان بررسی شد، گفت: از این تعداد مدرسه 112 مدرسه غیر قابل استفاده، 124 مدرسه مشروط به تجهیز و نوسازی و 88 مدرسه نیز با شرایط خاص فعالیت دارد و احداث 34 پروژه نیز در سطح استان آغاز شده است.

وی از حذف کامل مدارس خشتی و گلی در سطح کشور و استان خبر داد و گفت : در همین راستا تعداد پنج مدرسه خشتی و گلی استان حذف شد .

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان، باز سازی مدارس سنگی را یکی دیگر از برنامه های این حوزه عنوان کرد و با بیان اینکه در سطح استان تعداد 130 مدرسه سنگی وجود دارد که شامل 467 کلاس درس است، اظهار داشت: برای تخریب و بازسازی این تعداد مدارس به مبلغ 117 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور در حال پیگیری است.

وی تعداد مدارس کانکسی استان را 22 مورد عنوان کرد و گفت: برای احداث مدارس و حذف کانکس به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد .

احمدی هم چنین گزارشی از طرح مقاوم سازی مدارس در سال 97 ارائه کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 7 مدرسه با 48 کلاس درس با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 700 میلیون تومان مقاوم سازی شد و در سال جاری نیز مقاوم سازی تعداد 18 مدرسه در دست پیگیری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان از استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان نیز گزارشی ارائه کرد و گفت : تا پایان سال 97 تعداد سیستم گرمایشی 1980 مدرسه با 6139 کلاس درس با اعتباری بیش از 31 میلیارد تومان استاندارد سازی شده است و در سال 98 نیز تعداد 82 مدرسه با 180 کلاس درس بخاری های نفتی آن ها حذف و استاندارد سازی می شود .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه این نشست به تشریح نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پرورش در سال 98 پرداخت و با بیان اینکه کل برنامه های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین تهیه و تنظیم شده است، گفت: سند تحول نقشه راه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در سطح استان دو برنامه تهیه و تنظیم شده است، گفت: برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در قالب 197 برنامه و برنامه های عملیاتی سال 98 نیز در قالب 196 برنامه در دست پیگیری است و در سطوح استان، شهرستان و مدرسه این برنامه ها تنظیم و اجرایی می شود .

محمدی در ادامه گزارشی از اقدامات استان در راستای تهیه و تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی ارائه کرد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در این نشست به تشریح وضعیت اجرای ماده 18 و تعیین تعهدات انبوه سازان و پیمانکاران مسکن مهر و میزان انجام آن پرداخت و گفت: علیرغم احداث مسکن های مهر در 10 شهرستان و منطقه استان ، تاکنون فقط در شهرستان بیجار و دو فضای آموزشی در پروژه های مسکن مهر سنندج احداث شده است و با توجه به احداث 13757 مسکن مهر در سطح استان و جمعیت ساکن در این منازل به تعداد 21 مدرسه با 410 کلاس درس نیاز می باشد که تاکنون فقط 24 کلاس احداث شده است.

وی از اداره کل راه و شهر سازی استان خواست بر اساس تعهداتی که برای پیمانکاران تعیین شده نسبت به پیگیری و احداث سایر مدارس تا حد تعیین شده اقدام نماید .

در این بخش ثابتی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه و استاندار کردستان نیز تاکید کرد باید فضاهای آموزشی مورد نیاز مسکن مهر استان بر اساس ماده 18 پیگیری و تامین شود .علی رشیدی رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کردستان در این نشست گزارشی از هزینه های بالای مربوط به خرید دیتا ( اینترانت و Mpls ) از سوی مدارس سطح استان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق ارائه کرد و با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دو هزار مدرسه استان به شبکه اینترانت مخابرات وصل است، از 7 برابر شدن هزینه های اینترانت خبر داد .

وی با بیان اینکه امنیت اطلاعات در بستر اینترانت میسر است، گفت: بر اساس ماده 69 قانون ششم توسعه ، هزینه اینترانت مدارس شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها باید رایگان باشد، لذا انتظار می رود شرکت مخابرات استان در این راستا، ضمن کاهش تعرفه، امکان برخوداری و استفاده از شبکه اینترانت به صورت کم هزینه را برای مدارس و ادارات فراهم سازد .

رشیدی با اشاره به اینکه امورات اداری استان در بستر وب انجام می شود، گفت: هم اکنون 40 خدمت آموزش و پرورش به صورت الکترونیک انجام و توسعه دولت الکترونیک در دستور کار آموزش و پرورش و اداره فناوری اطلاعات قرار دارد .

هم چنین حکمت مدیر عامل شرکت مخابرات استان نیز ضمن تایید این موضوع مبنی بر افزایش تعرفه اینترانت به صورت کشوری، از اخذ مجوز برای کاهش تعرفه و کمک به آموزش و پرورش استان خبر داد و خواستار برگزاری نشست مشترک به منظور حل و فصل موضوع شد و گفت: همه وظیفه داریم به آموزش و پرورش کمک کنیم.

در بخش پایانی این نشست شکری مدیر کلنیک فرهنگیان سنندج به تشریح ضرورت تجهیزات پزشکی، نوسازی و بهسازی کلنیک سنندج پرداخت و با بیان این مرکز از سال 1370 پروانه تاسیس گرفته و در این مدت خدمات خوبی به مراجعین فرهنگی و غیر فرهنگی ارائه نموده است، گفت: روزانه به طور میانگین به 400 تا 600 نفر از مراجعین توسط کلنیک خدمات مختلف ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمات بهتر این مرکز نیاز به تجهیز، بهسازی و نوسازی دارد، تجهیز و توسعه درمانگاه، افزایش بخش های مورد نیاز، ارائه مجوز به پزشکان برای ارائه خدمات در کلنیک و اختصاص کمک یارانه ای به بخش دندان پزشکی را از مهم ترین خواسته این مرکز عنوان کرد .

هم چنین فرانک قدسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان در این نشست گفت: در سال ۹۷ برای تامین امکانات بخش آموزش و پرورش مبلغ شش میلیارد و ۶۰۰ تومان به منظور تجهیزات هوشمند سازی 118 مدرسه حاشیه ای استان اختصاص یافت .

وی افزود : در سال جاری نیز تجهیز هنرستانها و شاخه های کاردانش استان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص اعتباراتی اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است در این نشست پیرامون دستور کار و موضوعات مطرح شده بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد با همراهی و همکاری کلیه بخش ها نیاز های آموزش و پرورش در حوزه های مختلف پیگیری و مشکلات حل شود

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار