شوراها بازوهای مشورتی آموزش وپرورش هستند

کرمان(پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان در آیین نمادین استانی انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: مدرسه خانه دانش آموزان و دانش آموزان باید نقش مؤثری در پیشرفت اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۶۵۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شوراها بازوهای مشورتی آموزش وپرورش هستند

صدیقه مرادی گفت: دانش آموزان باید بسیاری از تجربیات زندگی را آموزش ببینند تا در آینده افرادی پویا و فعال شوند.

مرادی کسب تجربه سیاسی و اجتماعی در سنین جوانی را باعث رشد دانش آموزان دانسته و گفت:تنها انتخاباتی که کلیه دانش آموزان در آن شرکت می کنند انتخابات شورای دانش آموزی است و این به نوعی آموزش دموکراسی و خود باوری برای دانش اموزان است.

وی حضور در انتخابات مدارس را تمرینی برای حضور در عرصه های بزرگ و مختلف اجتماع دانست و گفت: مسئولیت سنگینی به دوش منتخبین شورا هاست وباید به تعهدات خود پایبند بوده و منتخبین شوراها نماینده دانش آموزان هستند و باید پیگیر خواسته های همه ی دانش آموزان باشند.

مرادی منتخبین شوراها را افرادی توانمند و ورود به شورا ها را تمرین مطالبه گری دانسته و افزود: منتخبین شوراها باید در تمامی برنامه های آموزش وپرورش صاحب نظر باشند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: خواسته های دانش آموزان باید در چارچوب قانون و توان مدرسه باشد.

وی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در سند تحول بنیادین از مدرسه صالح و سالم و پویا نام برده شده و این محقق نمی شود مگر با فعالیت دانش آموزان و ورود به برنامه های مختلف مدرسه.

مرادی در انتها گفت: هر مدرسه ای که روحیه مطالبه گری دارد مدرسه پویا و با نشاطی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار