برگزاری بیش از 15برنامه در هفته ی گرامی داشت شوراها

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 15 برنامه فرهنگی، پژوهشی و نشست تخصصی در هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان های استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از 15برنامه در هفته ی گرامی داشت شوراها

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، که در محل سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش تاثیرگذارترین و مهمترین ظرفیت های قانونی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت به شمار می روند.

او، با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان به میزبانی شهرستان نهبندان در بیست و نهم دیماه جاری، افزود: شوراهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مشارکت خانواده ها و مدارس و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نیاز دارد.

اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی در استان

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی از برگزاری اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی در 11 محورو 45 عنوان مسابقه در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: ادبیات و علوم انسانی، زیست فناوری، نانو،نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، هوافضا، کدنویسی، سلول های بنیادی،دریا، انرژی های نوین و مسابقات آزمایشگاهی از جمله این محورها به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که کلنگ احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان در ردیف اولین ساختمان هایی بود که در سایت اداری به زمین خورد، ادامه داد: متأسفانه با گذشت چندین سال از آغاز عملیات اجرایی تنها 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تخصیص قطره چکانی اعتبارات برای احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی احداث و تکمیل این ساختمان، نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به تخصیص سالانه قریب 2 میلیارد تومان و با توجه به افزایش نرخ تورم احداث و تکمیل این طرح سال ها طول می کشد.

او اضافه کرد: این در حالی است که عملیات احداث 11 ساختمان سایر دستگاه ها به پایان رسیده و تحویل ادارات کل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 37 مدرسه دوره ی اول متوسطه با نرم دانش آموزی زیر 30 نفر در روستاها، بر استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی و تجمیع مدارس زیر نرم تأکید کرد و یاد آور شد: استفاده از ظرفیت 151دبیرستان شبانه روزی استان علاوه برکاهش هزینه ها دردوبخش سخت افزاری و نرم افزاری زمینه سازکیفیت بخشی به فرایند تعلیم وتربیت دراین دوره تحصیلی می شود.

واقعی، از هزینه کرد 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای برگزاری 148 کارگاه آموزشی، برنامه های اعتکاف علمی و کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در مدارس استان خبر داد و عنوان کرد: از این میزان قریب یک میلیارد تومان آن از سوی خیرین نیکوکار تقبل و تأمین شده است و مبالغی هم بدهکار هستیم.

او با بیان این که ماهانه بیش از 849 میلیون تومان از سوی فرهنگیان استان به حساب صندوق ذخیره ی فرهنگیان واریز می شود که می توان از این محل گام های بلندی در ارائه خدمات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی نظیر ساخت مسکن برداشت و با توجه به استقبال صندوق ذخیره فرهنگیان به سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی استان در خصوص واگذاری زمین، می توان این فعالیت ها را از احداث مسکن برای فرهنگیان فاقد مسکن شروع کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به عضویت قریب 86 درصد فرهنگیان استان در صندوق ذخیره، تصریح کرد: چنانچه فعالیت های اقتصادی صندوق برای فرهنگیان استان ملموس شود بدون شک تمامی فرهنگیان به عضویت و افزایش سهم الشرکه خود در صندوق ذخیره ترغیب و تشویق می شوند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آموزش و آشنایی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان با حقوق شهروندی را یکی دیگر از رسالت های آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب دانست و تأکید کرد: در سال تحصیلی جاری2 هزار و 300 دانش آموز دختر، اولیا و مربیان آنها آموزش های لازم در زمینه حقوق شهروندی و مهارت گفتگوی مؤثر را فرا گرفته اند.

گفتنی است برگزاری شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی در بیست و نهم دیماه سال جاری، برگزاری برنامه های گرامی داشت هفته ی شوراهای آموزش و پرورش، احداث خوابگاه دولتی دبیرستان اسماء آرین شهر با مشارکت خیرین، تسریع در روند احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و استفاده از ظرفیت خیرین نیکوکار در کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در کنار احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار