معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم مشارکت و هم افزایی همه دستگاه ها در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در بخش آوایی در تالار قدس حرم مطهر رضوی حضور یافته بود مشارکت و هم افزایی همه دستگاه ها در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز را امری ضروری دانست.

کد مطلب: ۹۴۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم مشارکت و هم افزایی همه دستگاه ها در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: قرآن بیش از 90 ویژگی و صفت خودش را توصیف و بیان می کند و معجزه، شفا، هدایت و رحمت برخی از آن ویژگی هاست اما در این بین یکی از ویژگی های مهم قرآن، مبارک بودن آن است که در آیات متعددی به آن اشاره شده است.

وی افزود: مبارک بودن از لحاظ عام به معنی منشاء خیر و خوبی است اما واژه مبارک که در قرآن به آن اشاره شده است علاوه بر آنکه خوبی، سلامت، سعادت و خوشی را به زندگی انسان می آورد استمرار نیز دارد و این یکی از ویژگی های مهم قرآن است.

کاظمی ادامه داد: شرط اینکه قرآن در زندگی ما مبارک باشد تدبر در این کتاب الهی است و این نکته ای است که باید بیشتر به آن توجه کنیم و به آن اهتمام داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قطعا ما در بخش آوایی نباید به این حوزه بسنده کنیم و برای درک بهتر قرآن باید با تدبر و تامل به این کتاب آسمانی نگاه کنیم و علیرغم اینکه قرائت قرآن امری ارزشمند است اما نباید به آن اکتفا کرد و مقدمه ای است برای کمک به جاری و ساری شدن آموزه های قرآنی در افکار، اندیشه ها و رفتار ما و شرط آن نیز تدبر در آیات قرآن است.

وی یکی از مهمترین رویکردها و اولویت های وزارت آموزش و پرورش را توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز برنامه ها و اقدامات متعددی طراحی، تدوین و اجرایی شده است و برگزاری این قبیل مسابقات نمونه ای از این برنامه ها و اقدامات است.

کاظمی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات گفت: دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن، عترت و نماز سفیران قرآنی کشور ما هستند و با لطف و عنایتی که خداوند متعال به آن ها نموده است حتما دیگران را نیز به این مسیر معنوی و نورانی دعوت خواهند نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته قریب به دو میلیون و 300 هزار دانش آموز و همچنین 500 هزار همکار فرهنگی در نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم شرکت نمودند و این کار بزرگی بود که انجام شد اما کافی نیست و بنا بر فرمایشات و مطالبه مقام معظم رهبری کشور ما باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشد.

کاظمی در پایان افزود: آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز به کمک، مشارکت و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها نیاز دارد و دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نمی تواند در این عرصه موفق باشد و برای توسعه فعالیت های قرآنی نیاز به یک نهضت ملی و همت خدایی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار