مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش:

۴۱۷۰ مربی بهداشت از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد

یاسوج (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت ۴۱۷۰ مربی بهداشت از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۱۷۰ مربی بهداشت از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد

اعظم گودرزی در آیین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از فعالان حوزه سلامت که با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد گفت: مراقبین سلامت سربازان گمنام حوزه سلامت دانش آموزان هستند.

گودرزی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت و در دولت سیزدهم رقم خورد توزیع شیر مدارس بود، اظهار کرد: نظارت بر توزیع شیر مدارس بر عهده معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همچنین همکاران مراقبت سلامت در مدارس است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور ۶۵۰۰ مربی بهداشت و۷۱۰ دانشجو معلم رشته بهداشت مدارس داریم خاطر نشان کرد: در آزمون استخدامی کیفیت بخشی پیش رو ۴۱۷۰ مربی بهداشت جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از اینکه با جذب نیروی انسانی تغییر نرم اتفاق بیفتد، گفت: امیدوارم روزی برسد که هر مراقب سلامت ۴۸۰ دانش‌آموز را تحت پوشش بگیرد.

گودرزی با بیان اینکه اتفاق بسیار خوب دیگر در دولت سیزدهم بحث مراقب سلامت نمونه کشوری بود، خاطر نشان کرد: در تاریخچه بهداشت مدارس ایران هیچ وقت چنین اتفاقی رقم نخورده بود و امسال در ۳۲ استان کشور مراقب بهداشت نمونه معرفی شد.

وی گفت: نهضت تامین زیرساخت‌های بهداشت محیط مدارس نیز در دولت سیزدهم رقم خورد.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهارتی که برای دانش آموزان داریم طرح دادرس دانش آموز است، اظهار کرد: طرح دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت که در دوره دوم متوسطه و با کمک هلال احمر ۸ مهارت را به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرحی که امسال رقم خورد، طرح ماهر بود گفت: گروه مخاطب ما دوره دوم ابتدایی است که شامل ۳ فاز است.

گودرزی اظهار کرد: فاز اول طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی، شناسایی کانون‌های هلال احمر است یعنی کلیه مدارس دوره دوم ابتدایی به هلال احمر شناسایی و تفاهم‌نامه ای با عنوان کانون مهارت‌آموز هلال احمر بسته می شود‌‌.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فاز دوم آموزش مربیان است، خاطر نشان کرد: در فاز سوم دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی مهارت‌های کمک‌های اولیه را به همراه یکی از والدین و به مدت دو ساعت در مدرسه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی بررسی محتواهای درسی است گفت: ما کتاب مستقل سلامت نخواهیم داشت ولی کتاب ترکیبی تحریر می‌شود که با کمک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و شورای عالی آموزش و پرورش از اول مهر به شکل آزمایشی و در چند نقطه از کشور اجرا می‌شود و اگر طرح موفق بود از سال تحصلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ به شکل گسترده و در کل کشور عملیاتی خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه تنها یک درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز پایگاه استاندارد تغذیه سلامت را دارند، گفت: مسئولین و همکاران حوزه سلامت باید دقت و تاکید داشته باشند که فقط اقلام مجاز در پایگاه‌های تغذیه سالم توزیع شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: مشکل تقلیل از ۳۰ ساعت به ۲۴ ساعت مراقبین سلامت در حال پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

سلامت مهم‌ترین رکن یادگیری است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه سلامت مهم‌ترین رکن یادگیری است، گفت: اگر در آموزش و پرورش قرار است آموزش به خوبی صورت گیرد، دانش‌آموز و محیط یادگیری باید سالم و سلامت باشد و به همین دلیل بهداشت مدارس و مربی بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

جمالی با تاکید بر اینکه هم سلامت روحی و هم محیطی دانش آموزان بسیار حائز است، گفت: اگر آموزش در فضای شاد صورت گیرد به تبع آن یادگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

جمالی با بیان اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش بحث فرهنگ سازی است، اظهار کرد: وقتی محیط آموزشگاه تمیز و بهداشتی باشد به جامعه نیز سرایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قوی‌ترین نیروها در این حوزه فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: هیچ نیرویی خارج از ضابطه و قانون به عنوان مربی بهداشت و سایر رسته‌های شغلی در آموزش و پرورش فعالیت نخواهد داشت.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تلاش بر این است که ۱۰ درصد از درآمدهای اختصاصی استان در حوزه بهداشت هزینه شود.

مدیر کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان سید رضا حسینی نیک نیز گفت: بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حوزه سرویس‌های بهداشتی هزینه شده است.

دوره توانمد سازی به مدت یک هفته در سارسر استان برگزار خواهد شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این استان یک استان کمتر توسعه یافته است، اظهار کرد: استان ما نیاز به حمایت‌های مالی بیشتری دارد که بتوانیم مکان‌های بهداشتی مدارس را مطلوب‌تر کنیم.

فرشید کرمی خاطرنشان کرد: دوره توانمندسازی نیز به مدت یک هفته در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سال آینده فقط رشته‌های مرتبط با مراقبت بهداشت مدارس فعالیت خواهند داشت.

در پایان این آیین نیز از سفیران سلامت دانش آموز و مراقبان سلامت برتر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار