مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

نگاه مراقبتی و حمایتی، آموزش و پرورش را بالنده می‌کند

توجه به موضوع هنرستان‌های جوار صنعت

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت نگاه مراقبتی و حمایتی مجموعه آموزش و پرورش را بالنده می‌کند و تبیین این مهم توسط اصحاب رسانه مورد انتظار است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه مراقبتی و حمایتی، آموزش و پرورش را بالنده می‌کند

مسعود سعادتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در هنرستان امام جواد (ع) مایان به‌مناسبت روز معلم گفت: آموزش و پرورش مانند بقیه ادارات نیست و اگر به دید اداره به این مجموعه نگاه شود قطعا باخته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: نگاه مراقبتی و حمایتی مجموعه آموزش و پرورش را بالنده می‌کند و تبیین این مهم توسط اصحاب رسانه مورد انتظار است.

وی به اجرای برنامه‌های متداول هفته معلم اشاره کرده و گفت: دیدار با رهبری از برنامه های شاخص این ایام است و راهبردهای کلان از زبان مقام معظم رهبری بیان می شود که اجرای رتبه‌بندی معلمان بر اساس تاکید رهبری در دیدارهای اخیر با معلمان بود.

وی تکریم جایگاه معلم و معرفی آموزش و پرورش را رویکرد اصلی در برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد و گفت: معتقد هستیم این رویکرد باید در طول سال نیز انجام پذیرد و برنامه‌هایی برای مناطق و نواحی پیش‌بینی و تدوین شده است.

سعادتی به روند انتخاب معلمان نمونه اشاره کرد و افزود: فرآیند انتخاب معلم از مدارس آغاز می‌شود و بیش از ۳هزار معلم وارد چرخه انتخاب شدند که ۲۱ معلم منطقه‌ای نمونه و ۷ معلم نمونه استانی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در شیوه‌نامه انتخاب معلم نمونه شاخص‌های فردی و عملکردی لحاظ می شود، گفت: امسال برای اولین بار از بین کادر اجرایی مدرسه ۵ نفر بعنوان عوامل کیفیت بخشی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان، توجه به هنرستان‌ها را جزو سیاست‌های دولت دانست و خواستار همراهی اهالی رسانه در تبیین موضوع هنرستان‌های جوار صنعت شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت استان ما حداقل باید در ۱۰ نقطه، هنرستان جوار صنعت ایجاد کنیم. به‌طوری که زمینه اشتغال‌زایی برای دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی از این هنرستان‌ها فراهم شود.

سعادتی خاطرنشان کرد:  اعزام کاروان تجهیزات ۱۸ میلیارد تومانی به هنرستان‌ها را در سال گذشته داشتیم و از تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی به منظور تجهیز هنرستان‌ها خبر داد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار