قائممقام سازمان دانشآموزی کشور:
فناوریها باید متناسب با زیستبوم تربیتی مدارس طراحی شوند
سازمان دانشآموزی نباید پیمانکار اقتصادی باشد
گلستان (پانا) - قائممقام سازمان دانشآموزی کشور با اشاره به اهداف و برنامههای آتی این سازمان، تأکید کرد: سازمان دانشآموزی نباید به عنوان یک پیمانکار اقتصادی عمل کند و هر فعالیت اقتصادی در این سازمان باید با زیستبوم تربیتی آن همخوانی داشته و متناسب با شرایط و نیازهای دانشآموزان طراحی شود.
علی فلاحتکار در نشست معاونین پرورشی شهرستانهای استان و مدیران تشکلهای دانشآموزی استان گلستان اظهار کرد: سازمان دانشآموزی از سه تشکل مجزا تشکیل شده و هر کدام از این تشکلات، نیازمند نوآوری و بازنگری در فعالیتهای خود هستند. این نوآوریها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانشآموزان باشد.
وی در خصوص فناوریهای جدید خاطرنشان کرد: این فناوریها باید ویژگیهایی نظیر ارزان بودن، آسان بودن، فراگیر بودن، مستمر بودن و مدرسهای بودن را دارا باشند.
فلاحتکار افزود: هدف از استفاده از این فناوریها این است که به ارتقای مدیریت و اداره مدارس کمک کرده و باعث تسهیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی شوند.
قائممقام سازمان دانشآموزی کشور همچنین به نیاز مبرم به ایجاد یک «مارکت مدرسهای» اشاره کرد و گفت: در سازمان دانشآموزی به این نتیجه رسیدهایم که باید مجموعهای از فعالیتها طراحی شود که علاوه بر حل مشکلات مدارس، نقش اجتماعی نیز برای دانشآموزان ایفا کند.
فلاحتکار با اشاره به مسئولیت رسانهها در پوشش اخبار، افزود: ذات ژورنالیسم معمولاً به دیده شدن و خبرهای منفی مرتبط است، اما در خبرگزاری پانا به امیدآفرینی و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه میپردازیم. این رویکردی است که در پیش گرفتهایم و در آن تابوشکنی میکنیم.
ارسال دیدگاه