در نشست خبری مطرح شد؛

گروه‌های سرود مدارس زیر نظر وزارت ارشاد تشکیل می‌شوند

تهران (پانا) - در نشست خبری جشنواره سرود فجر به جزئیات برگزاری این جشنواره و اهداف آن پرداخته و اعلام شد که این جشنواره در دوره‌های بعدی به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های سرود مدارس زیر نظر وزارت ارشاد تشکیل می‌شوند

نشست خبری جشنواره سرود فجر، صبح امروز با حضور امیرحسین سمیعی (مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین صیامی (دبیر اجرایی جشنواره) و حامد جلیلی (مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره) در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حامد جلیلی، دبیر جشنواره در ابتدای این نشست گفت: فراخوان جشنواره سرود فجر از مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان همان ماه به پایان رسید. 800 گروه ثبت‌نام کردند که تیم انتخاب، ۸۱ گروه را برای داوری انتخاب کرد. ۳۰ گروه از چهار منطقه خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران به مراحل پایانی رسیدند. بعد از پایان مرحله دوم یعنی داوری، مرحله راهبری آغاز شد. قرار است گروه‌هایی که کار غیر کُر و آکاپلا دارند با ارکستر زنده در مرحله پایانی رقابت کنند. کارها در حال آماده‌سازی است و در مرحله تنظیم آثار برای گروه‌های ارکستر هستیم.

وی ادامه داد: در اواسط تیرماه در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر مرحله داوری بخش پایانی و ۱۴ تیر اختتامیه برگزار شود. بنابر دلایلی از این ۳۰ گروه به ۲۹ گروه رسیدیم که ۲۰ گروه سرود، ۶ تا کُر و سه آکاپلا هستند.

جلیلی درباره جامعه هدف دفتر سرود نیز گفت: جامعه هدف دفتر سرود مدارس هستند که مذاکرات مختلفی با آموزش و پرورش انجام شده و به نتایج مطلوبی هم رسیده‌ایم. در حقیقت قرار شده آموزش مربیان پرورشی در سطحی که بتوانند گروه سرود راه بیاندازند، بر عهده دفتر سرود باشد. مربیان پرورشی مدارس کل کشور از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند و در کل کشور گروه‌های سرود مقبول را تشکیل می‌دهند.

وی درباره جوایز گروه‌های برگزیده هم توضیح داد: یک سطح جایزه برای گروه‌ها تعیین کرده‌ایم. چیزی که تعیین شده تندیس جشنواره، جایزه نقدی و یک لوح تقدیر است. همچنین از سال آینده در این جشنواره در حد توان گروه‌های بین‌الملل خواهیم داشت. 

در ادامه سمیعی درباره ارتباط با دیگر هنرمندان فعال شهرستان‌ها گفت: این جلسات استانی فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت‌ها است، این ارتباط در شهرستان‌ها اکنون در حال شکل گیری است.

همچنین جلیلی در ادامه درباره حمایت از گروه‌های سرود برگزیده هم توضیح داد: 80 گروهی که به بخش رقابتی رسیدند، گروه‌های زنده و سرپا هستند و اصولا به حمایت ما هم نیاز ندارند ولی هدف اصلی ما حمایت گروه‌هایی است که استعداد ویژه دارند ولی امکانات آنها در حد صفر است. اگر حمایت خود را به سمت این گروه‌ها ببریم از سال‌های آینده استعدادهای بیشتری را از کل کشور جذب می‌کنیم‌.

سمیعی نیز درباره انتقادات به وضعیت سرود کشور گفت: همیشه منتقد شرایط و ساختار سرودی که وجود دارد هستم. به باور من سرود یک اتفاق موثر است و می‌تواند بازگو کننده خیلی موارد باشد، اما در یک سردرگمی قرار گرفته است. اگر اینجا صحبت انتقادی نمی‌کنم به یک دلیل است که جشنواره مرکب حرکت است نه مقصد، ما اینجا از اهمیت ابعاد آکادمیک صحبت می‌کنیم چون مشکلات آن را حس می‌کنیم و می‌خواهیم جبران کنیم تا این گروه‌ها را ترمیم کنیم. 

جلیلی در ادامه اظهار کرد: تنها ارگانی اکنون با ما همکاری می کند مجموعه رسانه‌ای نهضت است و برای همکاری بیشتر با سایر نهادها هم آماده هستیم.

سمیعی گفت: ما به یک راهبرد اجماعی در عرصه سرود کشور نیاز داریم و این بهترین اتفاق برای سرود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار