مشاور وزیر آموزش وپرورش در امور تشکلهای دانشآموزی:
سازمان دانشآموزی میدان تربیت نسل مسئول و متعهد است
بهارستان دو (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلهای دانشآموزی، هدف سازمان دانشآموزی را پرورش دانشآموزانی با روحیه کار تیمی، مهرورزی و مسئولیتپذیری عنوان کرد.

علینقی یزدانپناه، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلهای دانشآموزی در گفتوگو با پانا بر نقش مربیان سازمان دانشآموزی در تربیت دانشآموزانی مهرورز و مسئولیتپذیر تأکید کرد.
وی با اشاره به ویژگیهای ممتاز دانشآموزان عضو سازمان دانشآموزی، اظهار کرد: «دانشآموزان این سازمان، احترام گذاشتن را به خوبی میدانند و با عشق و تعهد به فعالیتهای تشکیلاتی خود ادامه میدهند؛ وظیفه ما مسئولین در قبال این مقدار از عشق و تعهد، نهادینهکردن صداقت و رفتارهای صالح در میان دانشآموزان است.»
یزدانپناه با تأکید بر اهمیت نقش مربیان در فرآیند تربیتی، خاطرنشان کرد: «مربی، تنها به مربیان تربیتی محدود نمیشود. بر اساس سند تحول بنیادین، همه معلمان، دبیران، خدمتگزاران و حتی سرایداران در جایگاه مربی قرار میگیرند؛ چرا که تعلیم و تربیت، مسئولیتی همگانی بوده و تحول نظام تربیتی دانشآموزان مستلزم توجه ویژه به نقش مربیان است.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کلید توسعهیافتگی در سازمان دانشآموزی افزود: «روشهای نوین آموزشی، کلید توسعهیافتگی سازمان دانشآموزی است. امروز مهمترین مسئله در توسعهیافتگی، روشهای آموزشی بوده و پرسش اصلی این است که چگونه آموزش دهیم تا دانشآموزانی صبور، ریسکپذیر، مداراجو و با آستانه تحمل بالا پرورش یابند.»
وی ادامه داد: «سازمان دانشآموزی بهعنوان یک نهاد پیشرو در آموزش غیررسمی و غیرمستقیم، بر روشهای تربیتی تأکید دارد، نه صرفاً بر محتوای آموزشی و همانطور که رئیسجمهور نیز اشاره کرده است، دو عامل تجهیزات مدارس و کیفیت آموزش از ارکان اصلی تحول در نظام آموزشی هستند اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد، چگونگی آموزش است.»
یزدانپناه با اشاره به نقش تشکلهای دانشآموزی، تصریح کرد: «سازمان دانشآموزی، یک روش نوین تربیتی است و در این سازمان به دنبال آن هستیم که دانشآموزان را از طریق کار گروهی و مسئولیتپذیری به سمت استقلال فکری سوق دهیم؛ گفتنی است که این سازمان بر عملگرایی و رفتارهای تربیتی تأکید دارد نه صرفاً گفتارهای نظری که بیهوده هستند.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه غالب تشکلها به خودی خود مقدس نیست بلکه نتایج تربیتی حاصل از آن اهمیت دارد، تأکید کرد: «موضوع قابل توجه این است که دانشآموزان با حضور در تشکلها دچار تحول رفتاری میشوند و مهارتهایی مانند مهرورزی، احترام و کار تیمی را میآموزند. در این مسیر، مربیان بهعنوان راهنمایان دانشآموزان عمل میکنند اما اصل کار باید توسط خود دانشآموزان انجام شود.»
وی با اشاره به تحولات سریع جامعه، خاطرنشان کرد: «امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تربیت نسل جدیدی هستیم که رفتارهای صحیح اجتماعی را بیاموزند و این رسالت مهم بر عهده سازمان دانشآموزی است.»
ارسال دیدگاه