معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح نظارت بالینی در مدارس با هدف مشاهده فرآیند تدریس

اسلامشهر (پانا) - معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح نظارت بالینی و حضور مدیران و سرگروه‌های درسی در کلاس درس معلمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
 اجرای طرح نظارت بالینی در مدارس با هدف مشاهده فرآیند تدریس

اکبر شیرزادی در مراسم اجرای مرحله استانی طرح نظارت بالینی مشاهده فرآیند تدریس که در دبیرستان دوره دوم شهید قاضی طباطبائی اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای جشنواره طرح نظارت بالینی، بهبود کیفیت آموزشی و فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس است.

وی بیان کرد: در طرح نظارت بالینی، مدیران مدارس و سرگروه‌های آموزشی، وظیفه دارند با هماهنگی و حضور در کلاس درس معلمان و دبیران و ارائه بازخوردهای هدفمند و نظام‌مند در جهت ارتقای کیفیت تدریس و فرآیند یادگیری به معلمان یاری دهند.

معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره نظارت بالینی، یک برنامه کشوری است، تصریح کرد: تعامل و تبادل تجربه‌ای که با تکیه به جشنواره‌ نظارت بالینی صورت خواهد گرفت باعث می‌شود که مدیران و معلمان، نقاط ضعف، چالش‌ها و نقاط قوت تدریس را تشخیص داده و این تجربه را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت و در اصلاح فرآیند یادگیری آموزش پیشرفت خواهند کرد.

وی با اشاره به نحوه اجرای این نظارت خاطرنشان کرد: در این طرح که به‌صورت کشوری اجرا می‌شود، صد ‌درصد کلاس‌های درس از طریق مدیران مورد بازدید قرار می‌گیرد و 20 درصد از کلاس‌های درس نیز از طریق گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های درسی در این فرآیند مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

شیرزادی در خصوص نتیجه این مشاهدات گفت: این بازدیدها و مشاهدات ثبت می‌شوند و بعد از ثبت این فرآیند، بازخوردهای لازم به معلمان و دبیران کلاس درس ارائه می‌شود و گروه‌های درسی و مدیران مدارس می‌توانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آینده داشته باشند.

وی با توجه به اهمیت نظارت بالینی افزود: مدیران می‌توانند برای توانمندسازی و برنامه‌ریزی جلسات آموزشی از طریق شاخص‌هایی که در فرم‌های نظارت بالینی تکمیل کرده‌اند، آن‌ها را نظارت و شاهد بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری شوند. 

نویسنده : محدثه رشیدپور, نازنین زینب عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار