توضیحات آموزش‌وپرورش درباره لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - مشاور امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت به‌منظور تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های فرم سالم و قابل استفاده سال‌های قبل در سال جدید استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات آموزش‌وپرورش درباره لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

عاطفه‌سادات مدبرنژاد درباره تهیه لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در تعیین نوع و رنگ لباس فرم دانش‌آموزی و نحوه تهیه، مدارس مکلف به رعایت ماده ۸۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس هستند و در دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر لباس دانش‌آموزی بر این مهم تاکید شده است.

وی ادامه داد: ‌انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی، به عهده «شورای مدرسه» و برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی شورای مدرسه، به عهده «انجمن اولیا و مربیان مدرسه» خواهد بود.

مشاور امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ‌افزود: به‌منظور تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.

مدبرنژاد گفت: ادارات کل آموزش و پرورش مکلفند نرخ مصوب را از طریق مراجع مربوطه‌ دریافت و به اطلاع والدین برسانند.

لباس و پوشش

ماده ۸۵- لباس دانش‌آموزان دختر و پسر باید ساده، زیبا، متنوع، آراسته، شاد، متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی، عرف جامعه، شرایط اقلیمی و سنی آنان باشد. انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی، به عهده شورای مدرسه و برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی شورای مدرسه، به عهده انجمن اولیا و مربیان خواهد بود. استفاده از لباس محلی در مناسبت‌ها، با رعایت جوانب فرهنگی و اسلامی مجاز است.

تبصره- پوشش دانش‌آموزان دختر شامل ۱) چادر، مانتو شلوار و مقنعه ۲) مانتو شلوار و مقنعه می‌باشد. شایسته است مدیران مدارس ضمن رعایت عدم اجبار، دانش‌آموزان دختر را به استفاده از چادر تشویق و توصیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار