معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

امتحانات شبه‌نهایی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سوالات نهایی برگزار می‌شود

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، هدف از برگزاری امتحانات شبه‌نهایی را آشنایی دانش‌آموزان با سوالات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد
امتحانات شبه‌نهایی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سوالات نهایی برگزار می‌شود

فروغ شعبانی در گفت‌وگو با پانا در خصوص تاریخ برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم عنوان کرد: «همانگونه که می‌دانیم امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوزادهم در خرداد برگزار می‌شود اما در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم و یازدهم نیز برگزار می‌شود. به همین جهت، تصمیم‌گیری شده تا امتحانات شبه‌نهایی نیز در فروردین و اردیبهشت برگزار شوند تا دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم بتوانند آمادگی بیشتری برای امتحانات نهایی داشته باشند.»

وی همچنین ضمن اشاره به هدف برگزاری این امتحانات گفت: «امتحانات شبه‌نهایی برای پایه‌های دهم و یازدهم و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نمونه سوالات امتحان نهایی برگزار می‌شوند تا دانش‌آموزان بتوانند با سطح سوالات امتحان نهایی و نحوه پاسخگویی به آن‌ها آشنا شوند و در امتحانات نهایی خود، نتیجه مطلوب‌تری را کسب کنند. دانش‌آموزان باید تمام سعی خود را برای کسب نمره مطلوب در امتحانات شبه‌نهایی کنند تا بتوانند خود را مورد سنجش قرار دهند و به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص اوضاع روحی و روانی دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم بیان کرد: «امسال، نخستین سالی است که امتحان نهایی هماهنگ برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود. تمام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی گوناگون با شنیدن نام امتحانات نهایی دچار استرس می‌شوند و برخی از آن‌ها اوضاع روحی مساعدی نیز ندارند. به همین جهت، برگزاری امتحانات شبه‌نهایی می‌تواند موجب کاهش استرس و فشار روحی دانش‌آموزان شود تا بتوانند به خوبی استرس خود را کنترل کنند و در امتحانات نهایی خود موفق‌تر عمل کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا طلوعی‌آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار