عضو هیئت رئیسه مجلس دانشآموزی دختران کشور گفت:
مجلس دانشآموزی، خواستگاه خودباوری در نسل آینده است
زاهدان (پانا) - عضو هیئت رئیسه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی دختران کشور گفت مجلس دانشآموزی به عنوان یک تشکل پویا و زنده میتواند خواستگاه خودباوری و اعتماد به نفس در نسل آینده باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس دانشآموزی کشور گفت: فضای مشارکتی مجلس دانشآموزی میتواند نقش برجستهای در تقویت خودباوری، مهارتهای اجتماعی و رهبری در میان دانشآموزان ایفا کند و این نهاد را به یکی از مهمترین ارکان تصمیمگیری مدیریتی آموزش و پرورش تبدیل نماید.
نفیسه صفدری ادیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس دانشآموزی کشور، در گفتوگو با خبرنگار پانا، بر اهمیت نقش مجلس دانش آموزی در پرورش خودباوری و مهارتهای راهبری در بین دانشآموزان تأکید کرد و گفت: «مجلس دانشآموزی تنها یک نمایندگی نمادین نیست، بلکه فضایی واقعی برای مشارکت فعال، بیان نظرات و تأثیرگذاری در تصمیمگیریهای آموزشی است که میتواند جایگاه بالایی در ساختار مدیریتی آموزش و پرورش داشته باشد.»
وی افزود: «وقتی دانشآموزان در فضایی سازمانیافته مانند مجلس دانشآموزی به عنوان نماینده همتایان خود فعالیت میکنند، شاهد افزایش اعتماد به نفس، رشد مهارتهای ارتباطی و تقویت حس مسئولیتپذیری هستیم. این تجربه، زمینهساز شکلگیری نسلی آگاه، مسئول و خودباور است.»
صفدری ادیمی با اشاره به ضرورت تقویت نهاد مجلس دانشآموزی در سطح ملی و استانی، تصریح کرد: «برای اینکه مجلس دانشآموزی بتواند واقعاً به یک نهاد تأثیرگذار تبدیل شود، باید از سوی مدیران آموزش و پرورش حمایت جدی شود، از جمله این حمایتها میتواند دریافت بازخورد از دانشآموزان در طراحی برنامههای درسی، ایجاد فضایی پویا در مدرسه و فعالیتهای فرهنگی و ورزشی با رویکرد دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزشوپرورش باشد»
وی در پایان یادآور شد: «خودباوری تنها از طریق موفقیت در درس شکل نمیگیرد؛ بلکه از طریق تجربه مسئولیت، سخنگفتن در جمع و دیده شدن به عنوان فردی مؤثر پرورش مییابد. مجلس دانش آموزی دقیقاً این فرصت را فراهم میکند.»
ارسال دیدگاه