عضو هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی دختران کشور گفت:

مجلس دانش‌آموزی، خواستگاه خودباوری در نسل آینده است

زاهدان (پانا) - عضو هیئت رئیسه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی دختران کشور گفت مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل پویا و زنده می‌تواند خواستگاه خودباوری و اعتماد به نفس در نسل آینده باشد

کد مطلب: ۱۶۰۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، خواستگاه خودباوری در نسل آینده است

عضو هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی کشور گفت: فضای مشارکتی مجلس دانش‌آموزی می‌تواند نقش برجسته‌ای در تقویت خودباوری، مهارت‌های اجتماعی و رهبری در میان دانش‌آموزان ایفا کند و این نهاد را به یکی از مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری مدیریتی آموزش و پرورش تبدیل نماید.

نفیسه صفدری ادیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، بر اهمیت نقش مجلس دانش آموزی در پرورش خودباوری و مهارت‌های راهبری در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: «مجلس دانش‌آموزی تنها یک نمایندگی نمادین نیست، بلکه فضایی واقعی برای مشارکت فعال، بیان نظرات و تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های آموزشی است که می‌تواند جایگاه بالایی در ساختار مدیریتی آموزش و پرورش داشته باشد.»

 

وی افزود: «وقتی دانش‌آموزان در فضایی سازمان‌یافته مانند مجلس دانش‌آموزی به عنوان نماینده همتایان خود فعالیت می‌کنند، شاهد افزایش اعتماد به نفس، رشد مهارت‌های ارتباطی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری هستیم. این تجربه، زمینه‌ساز شکل‌گیری نسلی آگاه، مسئول و خودباور است.»

 

صفدری ادیمی با اشاره به ضرورت تقویت نهاد مجلس دانش‌آموزی در سطح ملی و استانی، تصریح کرد: «برای اینکه مجلس دانش‌آموزی بتواند واقعاً به یک نهاد تأثیرگذار تبدیل شود، باید از سوی مدیران آموزش و پرورش حمایت جدی شود، از جمله این حمایت‌ها می‌تواند دریافت بازخورد از دانش‌آموزان در طراحی برنامه‌های درسی، ایجاد فضایی پویا در مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی با رویکرد دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش باشد»

 

وی در پایان یادآور شد: «خودباوری تنها از طریق موفقیت در درس شکل نمی‌گیرد؛ بلکه از طریق تجربه مسئولیت، سخن‌گفتن در جمع و دیده شدن به عنوان فردی مؤثر پرورش می‌یابد. مجلس دانش آموزی دقیقاً این فرصت را فراهم می‌کند.»

خبرنگار : دانش آموز بهناز براهویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار