معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:

«طرح حامی» گامی ملی برای رهایی از فقر آموزشی و ساختن آینده‌ای عادلانه

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی معلمان، با تأکید بر اثربخشی طرح ملی «حامی»، آن را مسیری راهبردی برای شکستن زنجیره فقر آموزشی در کشور دانست و تصریح کرد: این طرح، نه‌فقط تقویت‌کننده سواد پایه، بلکه زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های برابر برای نسل آینده است.

کد مطلب: ۱۵۸۶۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
«طرح حامی» گامی ملی برای رهایی از فقر آموزشی و ساختن آینده‌ای عادلانه

رضوان حکیم‌زاده، در آیین اختتامیه دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی آموزش ابتدایی که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به تأثیر عمیق طرح «حامی» در بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: این طرح تنها یک مداخله آموزشی نیست، بلکه اقدامی بلندمدت و هدفمند برای شکستن چرخه فقر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تضمین آینده‌ای عادلانه‌تر برای کودکان ایرانی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: هرگاه برای یک دانش‌آموز نیازمند، کلاس جبرانی برگزار می‌شود یا حمایت فردی و آموزشی صورت می‌گیرد، ما در حال سرمایه‌گذاری بر آینده کشوری هستیم که توسعه‌یافتگی آن در گرو تربیت نسلی باسواد، خلاق و دارای فرصت برابر است.

حکیم‌زاده با تقدیر از همراهی رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش در پیگیری اهداف عدالت آموزشی، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، عدالت تربیتی به‌عنوان یک جهت‌گیری کلان در سیاست‌گذاری آموزشی مطرح شد. طرح‌هایی نظیر "حامی"، نماد عملیاتی این رویکرد هستند؛ رویکردی که مدرسه را نه فقط محل آموزش، بلکه کانون عدالت اجتماعی می‌بیند.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای طرح حامی در سطح استان‌ها بسیار امیدوارکننده بوده، گفت: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که اجرای منسجم و هدفمند این طرح، به‌ویژه در مناطق محروم، موجب بهبود ملموس در مهارت‌های سواد پایه، افزایش اعتمادبه‌نفس یادگیرندگان و کاهش افت تحصیلی شده است.

او با اشاره به جایگاه معلمان در تحقق این اهداف خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند. شما مدیران و معلمان حاضر در این دوره، مصداق بارز این تعبیر هستید؛ پیشگامانی که نه‌تنها آموزش می‌دهند، بلکه در حال ترسیم آینده‌ای نو برای آموزش و پرورش کشور هستند.

معاون آموزش ابتدایی همچنین به اهمیت پیوند میان آموزش‌های حضوری و اجتماعات یادگیری مجازی اشاره کرد و گفت: هدف ما از این گردهمایی، فراتر از انتقال محتواست. ما به‌دنبال شکل‌گیری یک هویت جمعی میان فرهنگیان هستیم؛ هویتی تحول‌گرا، متعهد، خلاق و آینده‌نگر که زیربنای مدرسه تراز سند تحول بنیادین خواهد بود.

وی مدرسه تراز را مدرسه‌ای معرفی کرد که در آن، هیچ کودکی صرف‌نظر از زبان، قومیت، موقعیت جغرافیایی یا اقتصادی، از فرصت یادگیری محروم نمی‌ماند و گفت:عدالت آموزشی، قطب‌نمای تمام فعالیت‌های ما در آموزش ابتدایی است. این عدالت تنها در دسترسی به امکانات خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در کیفیت فرصت‌های یادگیری، احترام به تفاوت‌ها و فراهم‌سازی بستر شکوفایی برای هر کودک معنا پیدا می‌کند.

حکیم‌زاده در پایان، با اشاره به رسالت تربیتی معلمان، سخنان خود را چنین به پایان رساند: از همین مشهدالرضا، به‌عنوان نماینده خانواده بزرگ آموزش ابتدایی کشور، با شهدای این سرزمین پیمان می‌بندیم که در مسیر تربیت نسلی آگاه، مسئول، باهویت و آینده‌ساز، از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. امروز جبهه ما، کلاس درس است و سنگر ما، مدرسه‌ای است که باید آینده را بسازد.

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار