معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
تحول در فرآیند آموزش و یادگیری با محوریت توانمندسازی معلمان آغاز شد
مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر آغاز یک حرکت ملی برای ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در مدارس کشور، گفت: تحول واقعی تنها با توانمندسازی حرفهای معلمان محقق خواهد شد.

مصطفی آذرکیش در آیین افتتاح دوره توانمندسازی مدرسان آموزش متوسطه کشور که به میزبانی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت این دوره در تحقق اهداف سند تحول بنیادین اظهار کرد: این برنامه گامی مؤثر در مسیر تغییر نگرش و ارتقای حرفهای معلمان است و شرکتکنندگان در این دوره، بهعنوان راهبران اصلی تحول، نقش کلیدی در کلاسهای درس خواهند داشت.
وی با اشاره به ضرورت انطباق آموزش با تحولات روز افزود: تحول آموزشی به معنای تغییر اساسی در روشها، ابزارها و محتوای یاددهی و یادگیری است. در دنیای پرشتاب امروز، معلمان باید به فناوریهای نوین از جمله آموزش آنلاین، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و روشهای خلاقانه تدریس مسلط باشند.
آذرکیش سه مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه را «ارتقای کیفیت آموزش»، «توسعه عدالت آموزشی» و «توسعه مهارتآموزی» عنوان کرد و گفت: نقش معلمان از انتقالدهنده دانش به تسهیلگر یادگیری تغییر کرده و این مسئله نیازمند توسعه حرفهای مستمر و ایجاد شبکه یادگیری معلمان در سراسر کشور است.
وی در ادامه با اشاره به طراحی و اجرای طرحهایی چون شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)، مدرسه تراز و درسپژوهی تأکید کرد: تمام این برنامهها با هدف تقویت نقش مدرسه بهعنوان کانون تربیت و پیشرفت محله در حال اجراست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، از میزبانی و همراهی مسئولان استان خراسان رضوی و تلاش همهجانبه مدرسان، مدیران و معاونان آموزشی سراسر کشور قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این دوره، الگویی موفق برای تحقق تحول در فرآیند آموزش و یادگیری و تقویت سرمایه انسانی آموزش و پرورش باشد.
ارسال دیدگاه