مشاور وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر؛

‌‌حرکت در مسیر روشنگرانه شهید‌مطهری مصداق جهاد تبیین است

بوشهر (پانا) -‌ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت صحبت امروز ما ناظر بر معلم بزرگ انقلاب؛ استاد شهید مرتضی مطهری؛ شاگرد امام خمینی (ره) است و سعی در حرکت در مسیر روشنگرانه شهید‌مطهری مصداق حقیقی جهاد تبیین است.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
‌‌حرکت در مسیر روشنگرانه شهید‌مطهری مصداق جهاد تبیین است
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز صبح در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و شهدای دانش آموز و معلم استان کشور و استان بوشهر گفت: صحبت امروز ما ناظر بر معلم بزرگ انقلاب؛ استاد شهید مرتضی مطهری؛ شاگرد امام خمینی ره است و سعی در حرکت در مسیر روشنگرانه شهید مطهری مصداق حقیقی جهاد تبیین است.

مصطفی عطاران بیان کرد: امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق ع درشرایطی که حکومت ها در حال جابجایی بین دو گروه بنی امیه و بنی عباس بود، در این فرصت این دو بزرگوار کار بزرگ علمی کردند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور پیگیری های ویژه افزود: امام صادق نقش معلمی را ایجاد کرد و یک نقش بزرگ تببینی را در آن عرصه ایفا نمود که موجب شد حقیقت اسلام به آینده گان منتقل شود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از مهمترین نقش های انقلاب را ایفا کرد، خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری از اعضای مهم شورای انقلاب بود، یکی از ویژگی های شهید مطهری بصیرت بالا و دقت و تلاش زیاد در جهت گرفتار نشدن جوانان ما به گروه ها و افکار انحرافی آن روز و اوایل انقلاب که به شکل مادی‌گرایی مارکسیستی بروز پیدا کرده بود چرا که این افکار انحرافی سعی در جذب غالب جوانان جامعه را داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: شهید با نورانیت، اخلاص، اشرافیت کامل و تسلط بر مسائل فکری و اعتقادی، گره های فکری جوانان را می گشود و مانع از انحراف جوانان می‌شد.

عطاران تصریح کرد: در اوایل انقلاب گروه هایی سعی داشتند انقلاب را از دست صاحبان اصلی بربایند و با شعار‌های عامه پسند جوانان را از انقلاب فاصله و فریب دهند، در آن زمان که همه در حال و هوای انقلاب بودند، شهید مطهری جلسات تخصصی فکری تشکیل می دادند و مسائل و شبهات قوی فکری را برطرف میکردند. چراکه مارکسیسم سعی می‌کرد جوانان را از فکر اصیل انقلابی دور کند.

مشاور وزیر همچنین با اشاره به فعالیت های گروهک فرقان در جهت ایجاد انحراف فکری جامعه در اوایل انقلاب گفت: در دوران انقلاب عده ای با گرایش منحرف و کوته بینانه سعی در تفسیر ایات قران کرده بود که بعد فرقان شد.

عطاران گفت: آنان با تظاهر به اینکه ایات قرآن را تفسیر انقلابی می کنند، آن را تفسیر مارکسیستی می کردند.

وی با بیان اینکه در این زمان شهید مطهری با بصیرت و تخصص بالا با آنان به مقابله می پرداخت، بیان کرد: شهید مرتضی مطهری بند بند گفته های آنان را نقد و رد میکرد و جوانان را آگاه می‌کرد که حواستان باشد اینجور تفاسیر باشد.

عطاران همچنین با بیان اینکه مد آن زمان تفسیر جریان مارکسیستی بود، گفت:به ظاهر ادعای اسلام می‌ کردند اما تفکر اصلی انها مارکسیستی بود و شهید مطهری آن زمان متوجه به دام کشیدن جوانان بود و این باعث شد که دشمن در جهت شهادت این معلم والا مقام تلاش کند.

وی با بیان اینکه ما در جامعه امروز مسئولیت داریم و از ما انتظاراتی می رود گفت: امام خامنه‌ای امروز از ما معلمان انتظار روشنگری دارد، ما می بایست با آموزش خوب مبانی و انتقال خوب به جامعه که نیاز به زحمت، مجاهدت و تلاش ما دارد، سعی در حرکت در مسیر روشنگرانه شهید مطهری کنیم. شهید مطهری این کار را انجام داد و زمینه آن را برای ما ایجاد کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین چندین کتاب استاد مطهری را برای مطالعه فرهنگیان استان توصیه نمود، و گفت: کتاب هایی همچون انسان کامل، کتاب تعلیم و تربیت در اسلام، کتاب جاذبه و دافعه علی ع کتاب حکمت ها و اندرزها، کتاب حماسه های حسینی از جمله کتب ماندگار آن استاد شهید مرتضی مطهری الگوی کاملی برای معلمان می باشد.

وی هوشیاری شهید مطهری در تشخیص مسائل را بالا دانست و گفت: نامه تاریخی شهید مرتضی مطهری به امام خمینی ره در برهه ی نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که برخی مسائل داخل نیروهای انقلاب پیش آمد که عده ای با نفوذ سعی در انحراف افکار در حامیان انقلاب را داشتند که ایشان آن مسائل داخلی انقلاب و اختلاف را به امام ره نامه زدند.

مشاور وزیر هوشیاری در زمان کنونی را همچون اوایل انقلاب ضروری دانست و با بیان اینکه ما نیز باید همچون مطهری در این عرصه تبیین گرانه وارد شویم خاطرشان کرد: ما باید قدر خود را در این شرایط بدانیم و باید بدانیم که ولی امر از ما در این شرایط چه انتظاری دارد.

عطاران ادامه داد: اکنون ما باید همچون شهید مطهری جامعه و دانش آموزان را با مبانی اصیل ایرانی اسلامی آشنا کنیم. برای تحقق این ابتدا باید خود آموزش ببینیم تا آن را بتوانیم به خوبی منتقل کنیم و با آن نگاهی ملی ایجاد کنیم.

عطاران مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از استان بوشهر گفت: از استان بوشهر به عنوان استان فعال، پویا و موفق تقدیر و تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار