مدیرمدرسه شاهد بهنام محمدی در ناحیه ۲ کرج:
با برنامهریزی درست،دانشآموزان در میدان درس و ورزش میدرخشند
کرج(پانا)_مدیر مدرسه پسرانه شاهد بهنام محمدی در ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس یان کرد: هماهنگی برنامههای درسی و ورزشی دانشآموزان ورزشکار با برنامه ریزی درست همچون نواختن یک سمفونی زیبا است که هر دو بخش آن باید بهخوبی شنیده شود.

نرگس کریمی درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«هدف ما این است که با برنامهریزی درست،دانشآموزان هم در میدان درس بدرخشند و هم در عرصه ورزش.»
وی درباره نحوه برنامهریزی مدرسه برای هماهنگی برنامه درسی و ورزشی دانشآموزان اظهارکرد:«هماهنگ کردن درس و ورزش برای این دانشآموزان مانند نواختن یک سمفونی زیباست.برای یک برنامه کاربردی،اولویتبندی و زمانبندی دقیق، اولین شرط است؛بهطوری که ساعت مطالعه،تمرین،استراحت و تفریح بهطور واضح مشخص شود.برنامه باید به اندازهای انعطافپذیر باشد که در صورت بروز اتفاقات پیشبینی نشده بتوان آن را تنظیم کرد.گاهی ۱ ساعت مطالعه با تمرکز بالا، بهتر از سه ساعت مطالعه بیثمر است.»
کریمی در ادامه بااشاره به اهمیت حمایتهای جانبی افزود:«تغذیه و استراحت کافی، ۲ رکن اساسی برای عملکرد خوب در هر دو حوزه است و حمایت خانواده و مربیان درایجاد انگیزه و کمک به اجرای برنامه،نقشی بسیار پررنگ دارد.»
وی درباره سطح امکانات و تجهیزات ورزشی مدرسه خاطرنشان کرد:«با شناسایی دانشآموزان ورزشکار قبل از شروع سال تحصیلی،تجهیزات و امکانات مورد نیاز رشتههای ورزشی آنان، معمولاً بهموقع فراهم میگردد.»
این مدیر مدرسه نقش معلمان و کادر آموزشی در شناسایی استعدادها را اینگونه تشریح کرد:«نقش معلمان بسیار حیاتی است.یک معلم ورزش میتواند جرقههای استعداد را از طریق دقت در فعالیتهای بدنی روزمره مشاهده کند.گاهی این استعدادها حتی در محیطهای غیررسمی،مثل یک بازی فوتبال دوستانه در حیاط مدرسه،خود را نشان میدهد.معلمان میتوانند با برگزاری تستهای ساده،تواناییهای جسمانی مختلف را بسنجند و علاوهبرآن، به روحیه تیمی،رهبری، پشتکار و تابآوری دانشآموزان نیز توجه ویژهای داشته باشند.»
کریمی در پایان درباره چالشهای پیشرو و راههای غلبه برآنها تأکید کرد:«اصلیترین چالش،ناتوانی در مدیریت زمان و ایجاد تعادل بین ورزش و درس است.فشار مداوم میتواند منجر به خستگی جسمی و روحی شدید شود و این احساس که ارزش دانشآموز فقط به نتایج ورزشی وابسته است، خود یک چالش بزرگ است.غلبه بر این موانع،تنها با همکاری نزدیک بین دانشآموز،والدین،مربیان و کادر آموزشی مدرسه ممکن است تا دانشآموز بتواند در هر ۲عرصه بدرخشد و از دوران تحصیل خود لذت ببرد.»
ارسال دیدگاه