توصیه‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مدیران جدیدالانتصاب مدارس تیزهوشان:

برنامه‌ریزی‌های منظم و هدفمند داشته باشیم

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه با تیم آموزشی و ورود به مسائل مدرسه تاکید کرد و گفت: حرف معلم را بشنویم و پای صحبت آنان بنشینیم و ضمن حفظ دانش‌آموز محوری، معلم محوری را نیز فراموش نکنیم و جدیت کافی در مسائل به خرج دهیم.

کد مطلب: ۱۶۰۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی‌های منظم و هدفمند داشته باشیم

اسفندیار صادقی در حاشیه  این نشست در گفت و گو با خبرنگار پانا  با بیان اینکه نظم و انضباط را در اولویت قرار دهیم، افزود:  «نظم و انضباط برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضمن داشتن انعطاف‌پذیری، باید جدیت و نظم، فضای انگیزشی و حمایت‌گری نیز بر محیط مدرسه حاکم باشد.»

صادقی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های منظم و هدفمند داشته باشیم، برنامه‌ریزی برای آموزش بهتر و مطلوب و ارتقا کیفیت آموزشی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:  «باید مرجعیت را به مدرسه بازگردانیم که این امر نیازمند معلمان دلسوز است. محیط مدرسه نباید سبب دلزدگی و سوق دادن دانش‌آموز به خارج از مدرسه شود. بلکه؛ باید طوری باشد که دانش‌آموزان احساس رغبت و علاقه کرده و برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.»

وی متذکر شد:  «ضمن داشتن تعامل و ارتباط با دانش‌آموز، باید اجازه دهیم رفتار دانش‌آموز متناسب با دوره رشدی و سن تقویمی‌اش باشد و امکان بروز مهارت‌های مختلف را در مدرسه برای دانش‌آموز فراهم کنیم؛ چرا که ما مسئول پرورش استعداد دانش‌آموز هستیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش  آذربایجان شرقی در ادامه، نقش مدارس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و نظام مراقبت اجتماعی دانش‌اموزان را از اهداف مهم وزات آموزش و پرورش و مدارس عنوان نمود.

وی حل مسئله و تصمیم‌گیری صحیح و منطقی، حفظ تعادل بین جدیت و انعطاف و توجه به دو مطالبه اصلی ریاست محترم جمهوری از آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت آموزشی و نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، گفت:  «در همین راستا؛ ارتقا مهارت‌های مدیریتی و کیفی‌تر شدن آموزش باید جزو اصول مدیریتی و آموزشی مدارس باشد و دوره‌هایی به این منظور به منظور اجرای الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین برای مدیران، اجرا شده است.»

وی متذکر شد:  «نوع حضور در کلاس، چیدمان کلاس و روش تدریس نیز از جمله مواردی هستند که در مطلوبیت کلاس و کیفیت آموزش تاثیر دارند و شخص ریاست جمهوری بر این موارد تاکید و برای تک تک آن‌ها برنامه دارند و لازم است مدیران محترم نیز به این موارد توجه کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خاتمه با تاکید بر نقش بهره‌مندی از ظرفیت والدین در قالب فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان، خاطرنشان کرد:  «خانواده‌ها را شریک اصلی آموزش و پرورش بدانیم؛ چرا که تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت بدون هماهی این نهاد تربیتی مهم، میسر نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار