توصیههای مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مدیران جدیدالانتصاب مدارس تیزهوشان:
برنامهریزیهای منظم و هدفمند داشته باشیم
تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه با تیم آموزشی و ورود به مسائل مدرسه تاکید کرد و گفت: حرف معلم را بشنویم و پای صحبت آنان بنشینیم و ضمن حفظ دانشآموز محوری، معلم محوری را نیز فراموش نکنیم و جدیت کافی در مسائل به خرج دهیم.

اسفندیار صادقی در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان اینکه نظم و انضباط را در اولویت قرار دهیم، افزود: «نظم و انضباط برای دانشآموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضمن داشتن انعطافپذیری، باید جدیت و نظم، فضای انگیزشی و حمایتگری نیز بر محیط مدرسه حاکم باشد.»
صادقی با تاکید بر اینکه برنامهریزیهای منظم و هدفمند داشته باشیم، برنامهریزی برای آموزش بهتر و مطلوب و ارتقا کیفیت آموزشی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: «باید مرجعیت را به مدرسه بازگردانیم که این امر نیازمند معلمان دلسوز است. محیط مدرسه نباید سبب دلزدگی و سوق دادن دانشآموز به خارج از مدرسه شود. بلکه؛ باید طوری باشد که دانشآموزان احساس رغبت و علاقه کرده و برای رشد همه جانبه دانشآموزان برنامهریزی شود.»
وی متذکر شد: «ضمن داشتن تعامل و ارتباط با دانشآموز، باید اجازه دهیم رفتار دانشآموز متناسب با دوره رشدی و سن تقویمیاش باشد و امکان بروز مهارتهای مختلف را در مدرسه برای دانشآموز فراهم کنیم؛ چرا که ما مسئول پرورش استعداد دانشآموز هستیم.»
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه، نقش مدارس در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و نظام مراقبت اجتماعی دانشاموزان را از اهداف مهم وزات آموزش و پرورش و مدارس عنوان نمود.
وی حل مسئله و تصمیمگیری صحیح و منطقی، حفظ تعادل بین جدیت و انعطاف و توجه به دو مطالبه اصلی ریاست محترم جمهوری از آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت آموزشی و نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، گفت: «در همین راستا؛ ارتقا مهارتهای مدیریتی و کیفیتر شدن آموزش باید جزو اصول مدیریتی و آموزشی مدارس باشد و دورههایی به این منظور به منظور اجرای الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین برای مدیران، اجرا شده است.»
وی متذکر شد: «نوع حضور در کلاس، چیدمان کلاس و روش تدریس نیز از جمله مواردی هستند که در مطلوبیت کلاس و کیفیت آموزش تاثیر دارند و شخص ریاست جمهوری بر این موارد تاکید و برای تک تک آنها برنامه دارند و لازم است مدیران محترم نیز به این موارد توجه کنند.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خاتمه با تاکید بر نقش بهرهمندی از ظرفیت والدین در قالب فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان، خاطرنشان کرد: «خانوادهها را شریک اصلی آموزش و پرورش بدانیم؛ چرا که تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت بدون هماهی این نهاد تربیتی مهم، میسر نخواهد شد.»
ارسال دیدگاه