دانشآموز پایه نهم:
آزمون کشوری علوم پایه نهم در سطح متعادل برگزار شد
کرج (پانا) - یکی از دانشآموزان پایه نهم در استان البرز گفت: آزمون کشوری درس علوم پایه نهم با طراحی متعادل برگزار شد. این درس امسال با سطح منطقی و استاندارد طراحی شد و رضایت نسبی دانشآموزان را به همراه داشت.

در نوبت بعدازظهر، آزمون هماهنگ کشوری درس علوم پایه نهم که صبح روز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ رأس ساعت ۱۰:۳۰ در مدارس سراسر کشور برگزار شد، با طراحی متعادل و استاندارد همراه بود. این آزمون یکی از مهمترین ارزیابیهای استاندارد آموزشی در مقطع متوسطه اول به شمار میرود و نقش مهمی در سنجش عمق یادگیری مفاهیم علمی دارد.
طراحی سوالات امسال، برخلاف نگرانیهایی که با توجه به تجربه سختی آزمون در سال گذشته در ذهن دانشآموزان ایجاد شده بود، از انسجام مفهومی و تناسب علمی قابل قبولی برخوردار بود. بیشتر سوالات از محتوای اصلی کتاب و تمرینهای کلاسی انتخاب شده بودند و دانشآموزان با آمادگی معقول توانستند به آنها پاسخ دهند.
آرین مرادی، یکی از دانشآموزان پایه نهم که پس از آزمون با خبرنگار پانا گفتوگو کرد، اظهارداشت: «امسال طراحان واقعاً دقت کرده بودند. سوالات از دل کتاب و توضیحات معلمان طراحی شده بود، نه از مطالبی که تا بهحال با آن برخوردی نداشتیم.»
وی در ادامه افزود:«امتحان سال گذشته معروف شده بود به یکی از سختترین آزمونهای کشوری؛ به همین خاطر همه نگران بودیم. اما امسال با طراحی منطقی، هم استرسمان کمتر شد و هم واقعاً حس کردیم چیزی که خواندهایم، قابل استفاده میباشد.»
این دانش آموز بیان کرد:«ارزیابی اولیه دبیران و دانشآموزان نیز نشان میدهد که آزمون علوم پایه نهم در سال جاری با رویکردی آموزشیتر، و با تمرکز بر اهداف درسی طراحی شده و از طرح سوالات مبهم، خارج از محتوا یا بیش از حد ترکیبی پرهیز شده است.»
وی در پایان گفت:«با برگزاری این آزمون، دانشآموزان پایه نهم میتوانند با ذهنی آسودهتر برای ادامه امتحانات نوبت دوم آماده شوند.انتظار میرود این الگوی طراحی منطقی و منصفانه، در سایر دروس نیز رعایت شود تا عدالت آموزشی در سطح کشور بیشتر تحقق یابد.»
ارسال دیدگاه