مشاور اجراییسازی عدالت تربیتی سازمان نوسازی مدارس کشور:
خیرین نقشی کلیدی در جبران کمبود فضاهای آموزشی مناطق محروم دارند
کرج(پانا)_مشاور اجراییسازی عدالت تربیتی سازمان نوسازی مدارس کشورگفت: خیرین مدرسهساز، از نهضت ملی ساخت و توسعه عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از جدیترین برنامههای دولت چهاردهم یاد کرد زیرا حضور پررنگ خیرین در کنار دولت، نقشی کلیدی در جبران کمبود فضاهای آموزشی، بهویژه در مناطق محروم دارد.

شهره صادقی در گفتوگو با پانا با بیان اینکه از دوران کودکی با فرهنگ نیکوکاری آشنا بوده، عنوان کرد: «استاد من پدر و مادرم بودند که همیشه در مسیر خیر و خدمت به مردم حرکت کردند و من نیز در همان مسیر گام برداشتم.»
وی با اشاره به اهمیت مدرسهسازی تصریح کرد: «خیرین در مسیر مدرسهسازی به یاری دولت شتافتهاند.در برخی استانها، خیرین تا ۵۰ درصد از بار تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس را به دوش کشیدهاند که این امر نقش تعیینکنندهای در ارتقای عدالت آموزشی داشته است.»
صادقی اضافه کرد: «نهضت ساخت و توسعه عدالت آموزشی، جزو اولویتهای دولت سیزدهم است و تأکید ریاستجمهوری بر این موضوع، نشاندهنده اهمیت آن در سیاستگذاریهای کلان کشور میباشد.»
مشاور اجراییسازی عدالت تربیتی خاطرنشان کرد: «قرار است در این نهضت، تعداد زیادی از مدارس موردنیاز بهویژه در مناطق محروم کشور ساخته شود که بدون مشارکت خیرین، تحقق این هدف امکانپذیر نخواهد بود.»
صادقی با تأکید بر نقش مشارکتهای مردمی هم گفت: «در نهضتهای ملی مدرسهسازی برنامهریزی شده و تلاش میشود تا اقشار مختلف جامعه در این حرکت ملی سهیم شوند.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر شرایط اقتصادی بر مشارکت خیرین بیان کرد: «با وجود بحرانهای اقتصادی و پیامدهای ناشی از کرونا، خیرین همچنان در خط مقدم مشارکت قرار دارند و از ارکان اقتصادی استانهای خود محسوب میشوند.»
صادقی ادامه داد: «مردم ما در هر بحرانی همراه نظام بودهاند و موضوع مدرسهسازی نیز از آن دسته مسائل ملی است که حضور گسترده مردمی را میطلبد.»
مشاور اجراییسازی عدالت تربیتی سازمان نوسازی مدارس کشور به یکی از طرحهای جدید اشاره کرد و گفت: «امروزه موضوع مدرسهیاری مطرح است که به معنای تداوم حمایت خیرین پس از ساخت مدرسه و کمک به اداره آن و حمایت از دانشآموزان است.»
وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس برای مناطق مختلف کشور برنامهریزی دقیقی دارد، اظهارکرد: «توسعه مدارس هوشمند و بهرهگیری از فناوریهای نوین از الزامات امروز آموزش است.ما ملزم هستیم که مدارس را با پیشرفتهترین تکنولوژیهای آموزشی تجهیز کنیم تا پاسخگوی نیازهای روز نسل آینده باشیم.»
صادقی درباره مکانیزمهای استفاده از ظرفیت خیرین گفت: «همافزایی میان سازمان نوسازی، جامعه خیرین و مجامع استانی باعث شده برنامهها عملیاتی و قابل رصد باشند زیرا نظارت بر روند ساخت و تجهیز مدارس بر عهده سازمان نوسازی است که تاکنون عملکرد موفقی از خود نشان داده است.»
وی در ادامه درخصوص چشمانداز آینده هم گفت: «با تبیین و اطلاعرسانی مؤثر، جشنوارهها میتوانند مشارکت مردمی را بهصورت هدفمند در مسیر مدرسهسازی هدایت کنند و شاهد افزایش چندبرابری مشارکتها باشیم.»
صادقی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به اهداف دولت و وزارت آموزش و پرورش، استفاده از ایدههای نوآورانه مهندسان و معماران آموزشی در کنار جذب بودجههای خاص، بهویژه برای مدارس استثنایی، میتواند به تحقق کامل عدالت تربیتی در کشور منجر شود.»
ارسال دیدگاه