معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رویکردها در دوره ابتدایی در راستای تحقق تربیت تمام‌ساحتی است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمامی اقدامات و رویکردهای ما در دوره ابتدایی، در راستای تحقق تربیت تمام‌ساحتی طراحی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۵۷۴۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکردها در دوره ابتدایی در راستای تحقق تربیت تمام‌ساحتی است

وحید خدابنده در جشن پایان یادگیری حروف الفبا در جمع دانش آموزان و اولیای پایه اول ابتدایی دبستان حجاب سرعین ، با اشاره به رویکرد ارزشیابی کیفی-توصیفی در مدارس ابتدایی، اظهار داشت: در دوره ابتدایی به دنبال پرورش دانش‌آموزانی شاد، با انگیزه و برخوردار از مهارت‌های زندگی هستیم، نه رقابت‌های بی‌ثمر و اضطراب‌آور، حذف فضای رقابتی و تمرکز بر فرصت‌های تربیتی و تجربه‌محور همچون جشنواره علمی جابربن‌حیان که به‌صورت گسترده در مناطق و نواحی استان اجرا شده، از جمله گام‌های مؤثر در تحقق این هدف است.

وی با خدابنده با تاکید بر اینکه تمامی سیاست‌های آموزش ابتدایی بر ایجاد بستر امن آموزشی استوار است؛ افزود: در کلاس‌های درس ابتدایی، باید شور، نشاط و اشتیاق موج بزند و این فضا باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموز بتواند در موقعیت‌های مختلف اعتماد به نفس خود را بیازماید و رشد دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: تمامی اقدامات و رویکردهای ما در دوره ابتدایی، در راستای تحقق تربیت تمام‌ساحتی طراحی شده‌اند؛ به گونه‌ای که ابعاد مختلف شخصیت دانش‌آموز شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی، علمی، اجتماعی، زیباشناختی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرعین نیزضمن تأکید بر اهمیت جشن الفبا، اظهارکرد: جشن الفبا نماد آغاز مسیر دانایی و شکوفایی استعدادهای نسل آینده است و باید با نگاهی تربیتی و انگیزشی به آن توجه کرد.

سجاد گلی ادامه داد: پایه‌گذاری درست یادگیری در دوره ابتدایی، نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان دارد و این مسئولیت سنگینی بر دوش آموزگاران ابتدایی است.

وی افزود: نقش مشارکت اولیا در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار حیاتی است و همراهی خانه و مدرسه، ضامن موفقیت دانش‌آموزان و تقویت انگیزه آنان برای ادامه مسیر آموزش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار