در آموزش و پرورش نطنز اتفاق افتاد :

برگزاری دوره ضمن خدمت آسیب های اجتماعی

دوره ضمن خدمت آسیب های اجتماعی با حضور 300 نفر از همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش نطنز برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش نطنز ، دوره ضمن خدمت آسیب های اجتماعی با سخنران این جلسه کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعي ایران در کانون شهید مطهری شهر نطنز برگزار شد .

حسینی معاون پرورشی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران جهت حضور در جلسه گفت: بحث آسیب های اجتماعی یکی از مواردی است که همه جامعه را در بر گرفته است وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره آسیب های اجتماعی و نقش آموزش و پرورش در آگاه سازی جامعه مطالبی را عنوان نمودند.ایشان دغدغه های مقام معظم رهبری را اعتیاد، طلاق ، فساد اخلاقی ، حاشینه نشینی و نقاط بحران شهری یاد آور شد و افزود وظیفه ما معلمان و همکاران فرهنگیااست که نقاط ضعف و آسیب پذیر جامعه را شناسایی و با آگاه سازی دانش آموزان به عنوان سرمایه گرانقدر جامعه با این مشکلات مقابله کنیم.

دکتر محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با توجه به شرایط ویژه جامعه امروز ایران آن را از لحاظ آسیب اجتماعی اسفناک عنوان کرد .

وی افزود :در حوزه توزیع مواد مخدر سن اعتیاد در جامعه ما امروز بسیار پایین است و در رده پایین سنی ا شاهد اعتیاد هستیم که نشاندهنده از بین رفتن حریم ها و قباحت ورود به این قضیه است ..

وی در جمع فرهنگیان نطنز از ویژگی های مواد مخدر جدید یاد کرد و گفت امروز ما خیلی ضعیف تر از مواد مخدر هستیم و لازم است در مهارت های مختلف از جمله ارتباطی و فرزند پروری و سازشی تلاش کنیم و در حوزه تعلیم و تربیت مدارس ما مشاور کافی ندارند و استرس و فشار ناشی از درس بر روی دانش آموزان قرار دارد .

ایشان به نقش معلمان در آگاهی دادن به دانش اموزان ، برخورد با آنها ، درک شرایط و مشکلات دانش آموزان اشاره نمودند و گفت: ما خود را صاحب و مالک فرزندانمان میدانیم و به او فرصت نمی دهیم که به باورها و خواست خود توجه کند همچنین رفتارمان یا دیکتاتور مآبانه است و یا سهل انگارانه و هنوز به سبک با ثباتی در این خصوص نرسیدیم و لذا فرزندان ما در اولین مواجهات خود با بحران تسلیم ميشوند و در پی پر کردن خلأ شخصیتی خود هستندو رفتارهای تبعیض آمیز و بی توجهی به شخصیت فرزندان از آن کاندیدایی برای ابتلا به اعتیاد میسازد

محمدی خاطر نشان کرد تهاجم فرهنگی که ما از آن سخن میگوییم وجود دارد و ابزار ترویج اعتیاد امروز در دست ماست و البته افکار و تفکرات اعتیاد از طریق ماهواره ها و فضای مجازی هم شایع میشود

وی به معلمان تاکيد کرد: اعتیاد درمان پذیر است و نگاه ما امروز به جمعیتی که نیاز به درمان دارد نیست بلکه هدف ما فرزندانی ست که هنوز درگیر نشده اند و بر اساس مدل مشارکتی که به ما میگوید کسی که درگیر اعتیاد است نمی تواند کمکی بکند .

وی در پایان معضلات دیگر چون طلاق و حاشیه نشینی ، دوستان ناباب ، فضای مجازی ، آزادی بی حد فرزندان ، عدم کنترل در رفت و آمد و ... را عوامل دچار به اعتیاد برشمرد.

شخصیت دادن به فرزندان و دانش اموزان ، توجه به نیازها و درخواست ها از عوامل جلوگیری از اعتیاد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار