مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز؛

یکی از حیاتی‌ترین مسئولیت‌ های دستگاه تعلیم و تربیت در قبال نسل آینده، حفاظت از دانش‌ آموزان در برابر آسیب‌ های اجتماعی است

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز یکی از حیاتی‌ترین مسئولیت‌ های دستگاه تعلیم و تربیت را در قبال نسل آینده، حفاظت از دانش‌ آموزان در برابر آسیب‌ های اجتماعی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از حیاتی‌ترین مسئولیت‌ های دستگاه تعلیم و تربیت در قبال نسل آینده، حفاظت از دانش‌ آموزان در برابر آسیب‌ های اجتماعی است

صبح امروز نشست ائتلاف طرح «نماد» با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، کارشناسان نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری در سالن جلسات ناحیه ۴ تبریز برگزار شد.

 در این نشست، حیدر پورسلیمان  با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا گرانقدر و خیرمقدم گویی به مهمانان و قدردانی از تلاش‌ های فرهنگیان گفت: یکی از حیاتی‌ترین مسئولیت‌ های ما در قبال نسل آینده، حفاظت از دانش‌ آموزان در برابر آسیب‌ های اجتماعی است چرا که امروز دانش‌ آموزان با تهدید های نامرئی و پنهانی روبه‌رو هستند که کمتر دیده می‌شوند، اما همواره در کمین آنها هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز ادامه داد: وظیفه‌  ما این است که با ایجاد یک نظام مراقبت اجتماعی هوشمند و یکپارچه میان مدرسه، خانه و نهاد های حمایتی، از سلامت جسمی و روانی دانش‌ آموزان صیانت و حمایت کنیم.

پورسلیمان افزود: تنها وظیفه‌   معلم، تدریس نیست بلکه حفاظت از سلامت و تربیت متعادل دانش‌ آموز نیز از مأموریت‌ های اصلی او است و  اگر بتوانیم آسیب‌ ها را به‌ موقع تشخیص دهیم و از تبدیل آنها به بحران جلوگیری کنیم، گام بزرگی در تحقق اهداف تربیتی برداشته‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریر نقش خانواده را در نظام مراقبت از سلامت دانش‌ آموزان بسیار مهم دانست و تأکید کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ ها کلید حل بسیاری از مشکلات است چرا که باید خانواده‌ ها مهارت لازم را داشته باشند تا در کنار مدرسه، نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌ ها ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش فعال دانش‌ آموزان در این نظام گفت: دانش‌ آموزان باید توانمند، آگاه و دارای قدرت تصمیم‌گیری باشند تا بتوانند در برابر آسیب‌ ها و وسوسه‌ های اجتماعی، نه بگویند.

پورسلیمان یادآور شد: هدف نهایی طرح نماد، تنها پیشگیری از آسیب‌ ها نیست بلکه کاهش و مدیریت هوشمندانه‌ آنها در کنار ارتقای سطح آگاهی و سلامت روانی دانش‌ آموزان است.

در ادامه این نشست، ملیحه باقرنژاد رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، به تشریح تخصصی ابعاد مختلف طرح نماد پرداخت و اعضای حاضر نیز به تبادل نظر و بیان دیدگاه‌ های خود پیرامون تقویت اجرای این طرح در سطح مدارس ناحیه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار