معاون آموزش متوسطه ملایر:

طرح سفر یادگیری معلمان ، طرح بسیار خوبی برای حل کردن چالش‌های آموزشی است

ملایر(پانا) ـمعاون آموزش متوسطه ملایر، معتقد است که طرح سفر یادگیری معلمان، طرح بسیار خوبی برای حل کردن چالش‌های آموزشی است.

کد مطلب: ۱۶۳۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
 طرح سفر یادگیری معلمان ، طرح بسیار خوبی برای حل کردن چالش‌های آموزشی است

علی شهابی در گفت‌وگو با پانا گفت: «سفر یادگیری معلمان، یک فرایند مشارکتی و نظام‌مند که در آن ،گروهی از معلمان با هم همکاری می‌کنند. تا چالش‌های واقعی کلاس درس خودشان را از طریق یک چرخه تحقیق حل کنند که این فرایند شامل چهار مرحله می‌شود.»

وی این مراحل را این‌گونه تشریح کرد: «چالش را شناسایی کنند، مطالب را با آن چالش،  برنامه‌ریزی کنند، اجرا و مشاهده کنند و در آخر بازتاب و تحلیل چالش بررسی شود.»

شهابی اذعان کرد: «انتخاب  مسئلهٔ   یادگیری که دانش‌آموزان با آن مواجه هستند، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که همان بحث چالش می‌باشد .»

وی تصریح کرد: «تحقیق در مورد راه‌حل‌های ممکن و طراحی یک درس آموزشی، مرحله دوم است. در مرحله سوم، یکی از معلمان ، درس را اجرا و ارائه می‌دهد و دیگران با مشاهده، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.»

معاون آموزش متوسطه ملایر اضافه کرد: «در مرحله آخر، گروه‌ها با هم داده‌ها را تحلیل  و بررسی می‌کنند و برای مسئله و چرخه بعدی، برنامه‌ریزی می‌نمایند»

وی اهداف فردی و جمعی سفر یادگیری معلمان را این‌گونه بیان کرد: «اهداف مرتبط با بهبود یادگیری دانش‌آموزان، که تمرکز بر یادگیرنده است، بهبود نتایج یادگیری و رفع چالش‌های مشخص دانش‌آموزان، تبعیض مبتنی بر شواهد، تصمیم‌گیری آموزشی بر اساس داده‌ها و تحلیل واقعی، اهداف  مرتبط با توسعه حرفه‌ای معلمان که یادگیری مشارکتی است، بازتاب بر عمل، توسعهٔ دانش حرفه‌ای و توانمندسازی معلمان است.»

وی ادامه داد: «سفر یادگیری، یک استراتژی قدرتمند، برای تغییر فرهنگ مدرسه از فردگرایی به سمت جامعهٔ یادگیرنده است که منجر به بهبود کیفیت تدریس و یادگیری می‌شود.»

شهابی گفت: «این طرح‌ در ملایر، در قالب ۵ جلسه با حضور اساتید مجرب ،  دبیران، معاونین و... برگزار شد که هدف اصلی آن، پیشرفت   دانش‌آموزان در همه ابعاد، به ویژه مسائل آموزشی است.»

وی در پایان یادآور شد: «این طرح،   با همکاری واحد پژوهش و فناوری، دوره‌های توانمند‌سازی نیروی انسانی، در حوزه‌های سنجش و ارزشیابی، فناور‌ی‌های نوین آموزشی، و روش‌های نوین تدریس و یادگیری در محیط آموزشی صورت پذیرفت.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:ملیسا رضیئ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار