تجلی نیا خبر داد؛

پوشش ۸ میلیونی دانش‌‎آموزان در غربالگری طرح نماد

تهران (پانا)- مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت امسال ۸ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش غربالگری نماد قرار خواهند گرفت‌.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پوشش ۸ میلیونی دانش‌‎آموزان در غربالگری طرح نماد

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در جلسه نماد هدف تشکیل جلسه را تشریح و اظهار کرد: اسناد بالادستی تکالیفی را برای این حوزه و آموزش و پرورش تعیین کرده است از طرفی برای کنترل، مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و فراگیری آن در سطح حکمرانی کشور، برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که عمده برنامه‌ها در حوزه نماد یا نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی افزود: با مرور وضع موجود باید بتوانیم آنچه مدنظر داریم را انجام دهیم و الزامات را اجرا و هماهنگی و همفکری را در اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

تجلی‌نیا با اشاره به همه‌گیری کرونا گفت: کرونا آثار اجتماعی زیادی را با خود به همراه داشت که مهم‌ترین اثر درازمدت کرونا تهدید سلامت روان دانش‌آموزان بود.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در ادامه تکالیف اداره کل را برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در قالب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، سند ائتلاف اعلام و جزئیات این ۲ موضوع را تشریح کرد.

تجلی‌نیا اضافه کرد: درحال حاضر تمام مدیران مدارس، مشاوران و مربیان تربیتی وظایف و تکالیف را آموزش می‌دهیم تا بتوانند در موضوعات آموزش مهارت‌های خود مراقبتی، غربالگری، ارجاع و ارزیابی نقش موثر داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع غربالگری گفت: دو بخش در غربالگری مهم هستند؛ بحث شناسایی و چک لیست‌ها یکی از موضوعات مهم است که در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم انجام می‌شود. بحث تشخیص از دیگر موارد غربالگری است که امسال ۸ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش غربالگری نماد قرار خواهند گرفت‌.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، طرح نماد طرح بسیار خوبی است زیرا دستگاه‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند تا به کاهش آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان کمک شود.

تجلی‌نیا تصریح کرد: تلاش داریم غربالگری دانش‌آموزان دوره متوسطه را نیم‌سال اول و غربالگری دانش‌آموزان دوره ابتدایی را در نیم‌سال دوم انجام دهیم برای اجرای این کار نیز نیاز به تامین نیروی انسانی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار