سواد آموزی فارس جزو استانهای برتر کشور است

شیراز (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سواد آموزی کشورگفت:استان فارس پس از انقلاب شرایطی را ایجاد کرده که درموضوع باسوادی افراد جامعه فاصله بیشترازمیانگین کشوری را همچنان محفوظ نگه داشته و موجب شده جزو استانهای برتر کشور قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۸۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی فارس جزو استانهای برتر کشور است

پرویز کوثری در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سواد آموزی وگرامی داشت پیشکسوتان نهضت سواد آموزی در استان فارس در شیراز با اشاره به برخی از شاخص های حوزه سواد آموزی گفت: استان فارس در قبل از انقلاب هم درگروه 6ساله و بالاتر و هم درگروه 49 ساله که الان دراولویت فعالیتهای سواد آموزی کشور است دو درصد از میانگین کشوری شاخص سوادش بالاتر بوده است

کوثری گفت:این درحالی است که این استان همچنان این دو شاخص را حفظ کرده یعنی نه تنها تلاش مضاعفی داشته بلکه پس ازانقلاب شرایطی ایجاد کرده که فاصله بیشترازمیانگین کشوری را همچنان محفوظ نگه داشته و شرایط خوبی هم ایجاد کرده که موجب شده جزو استانهای برتر کشور قرار بگیرد.

وی یادآورشد: درخصوص همکاران آموزش دهنده سواد آموزی دو نکته قابل ذکر است اول اینکه فعالیت سواد آموزی برخلاف سایر فعالیتهای آموزشی رسمی عرضه محوراست، یعنی تقاضا تقریبا به واسطه اختیاری بودن سواد آموزی ضعیف است

کوثری گفت:این مسایل هم تلاش مضاعف طلب می کند و هم قبل ازاینکه موضوع آموزش درمیان بیاید باید اقدامات و تمهیدات دیگری را برای تنویر افکارعمومی و تبیین اهمیت و ضرورت سواد و سواد آموزی ایجاد نماید تا بیسوادان برای یادگیری حضور پیدا کنند تا بعد موضوع آموزش که در مرحله دوم اتفاق می افتد ایجاد شود.

وی افزود: این موضوع یکی از مهمترین تمایزهایی است که بین سایر آموزشهای رسمی با حوزه سوادآموزی وجود دارد لذا کسانی که با عنوان آموزش دهنده فعالیتهای سواد آموزی را انجام می دهند تلاش مضاعفی را باید انجام دهند تا امکان حضور بیسوادان را فراهم نموده سپس موضوع آموزش را در میان بیاورند که امیدوارم بتوانند به آن اهدافی را که در بخش آموزش پیش بینی شده برسند.

کوثری با بیان اینکه آموزش دهنده هایی که الان داریم در گذشته آموزشیار بوده اند. گفت: آموزشیار حکم قانونی داشت و اگر تقریبا 5 سال سابقه اتفاق می افتاد در آموزش و پرورش استخدام می شدند

وی گفت:اما بعد از مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی به واسطه شرایطی که در آموزش و پرورش ایجاد شده بود این ماده لغو شد، کسانی که هم اکنون به عنوان آموزشیار کار می کنند افرادی هستند که همان زحمت گذشته را دارند اما زیر مجموعه مؤسسّات واجد شرایطی هستند که این کار را می کنند و تعهدی برای استخدام آنان در وهله اول نبود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآور شد: مجلس شورای اسلامی بندی را تحت عنوان بند 10 تبصره 17 مصوب نموده که در آنجا این امکان را برای آموزش دهنده هایی که قبل از سال 92 همکاری کرده اند و هم اکنون هم همکاری آنها درحال استمرار است فراهم کرده است

وی افزود: در تلاش هستیم افرادی که واجد شرایط هستند فعلا جذب آموزش و پرورش شوند و موضوع ثبات شغلی و آینده آنها حل و فصل بشود تا در آینده هم فکری برای بقیه بشود.

کوثری با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور 488 مرکز یادگیری در کشور داریم . گفت: همه فعالیتهای سواد آموزی را در سال جاری به استانها ابلاغ نموده ایم، که تاکنون همکاران ما در استان فارس موفق شده اند صد درصد این حجم فعالیت های ابلاغی را تحت پوشش قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار