بی سوادی و کم سوادی عامل اصلی آسیب های اجتماعی است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت : هر جایی که مشکل و آسیب اجتماعی وجود دارد همان جا بی سوادی بیشتر است و اکثر محکومین زندان ها هم یا کم سواد یا بی سواد هستند.

کد مطلب: ۹۸۹۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بی سوادی و کم سوادی عامل اصلی آسیب های اجتماعی است

علی عسکر نجفی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی، حوزه سواد آموزی را دارای جایگاه خاص در جامعه دانست و گفت : از آنجا که سوادآموزی تمام ارکان و آحاد مردم را تحت تاثیر سواد و دانش و آگاهی قرار میدهد و از دل مردم است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس سواد را دروازه توسعه و پیشرفت معرفی کرد و گفت : ضرورت بحث سواد بر کسی پوشیده نیست و هر چه میزان بی سوادی در جامعه بیشتر باشد با اهداف توسعه فاصله بیشتری خواهیم داشت .

وی افزود: ورود به بحث سواد در دین ما که دینی با سبقه فرهنگی است سفارش زیادی شده است و استقبالی که مردم هم دارند برگرفته از همین مسئله است .

نجفی با اشاره به اینکه میانگین باسوادی استان در جمعیت 10 تا 49 سال یک و یک دهم درصد از میانگین کشوری بالاتر است گفت: جذب 32 هزار بی سواد ، بحث برگزاری شورای پشتیبانی سواد آموزی در استان ، توسعه مراکز یادگیری محلی از جمله مواردی است که باعث شده فارس در قله سوادآموزی کشور قرار بگیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بی سوادی و کم سوادی را عامل اصلی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: هر جایی که مشکل و آسیب اجتماعی وجود دارد همان جا بی سوادی بیشتر است و اکثر محکومین زندان ها هم یا کم سواد یا بی سواد هستند.

وی افزود : برافروختن شعله سوادآموزی برای رفع تاریکی بی سوادی است و این نور باعث زدودن جرائم ، نابسامانی ها و تخلفاتی است که زیان های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کنند .

نجفی اظهار امیدواری کرد که ان شاءاله شاهده ریشه کنی بی سوادی در جامعه باشیم و گفت : در این راستا بیش از 6 هزار لازم التعلیم شناسایی و دنبال تامین منابع برای جذب آنها هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار